En undersøgelse af produktionen bag TV 2-programmet 'Toppen af poppen' viser, at der fra 2015 til 2022 var en udbredt usund omgangsform på produktionen.
Det skriver Mastiff til Ritzau.
Det er produktionsselskabet Mastiff, der satte den i værk.
- Selv om undersøgelsen konkluderer, at enkeltpersoner i stort omfang har været i centrum for den adfærd, så viser undersøgelsen også, at det har været en udbredt kultur, som alle - herunder artister, bandmedlemmer, ledende personer på Mastiff og TV 2 - har været en del af, lyder det fra Mastiff.
Undersøgelsen konkluderer også, at der har været ledelsessvigt, hvor ansatte i ledelsesfunktioner på Mastiff ikke "i tilfredsstillende omfang har formået at tage udfordringerne alvorligt og håndtere dem professionelt".
- På Mastiff er vi oprigtigt kede af, at der har fundet krænkende handlinger og uønsket seksuel opmærksomhed sted på 'Toppen af poppen', og at de henvendelser vi fik førhen ikke blev håndteret tilstrækkeligt. Det beklager vi meget, lyder det fra Mastiff skriftligt til Ritzau.
Mastiff valgte at se på miljøet omkring programmet, efter DR-dokumentaren 'Sexisme i musikbranchen' havde sat spot på kulturen på produktionen af 'Toppen af poppen'.