Det er som oftest at foretrække at være inde i varmen.
Men det var det ikke under søndagens Formel 1-grand prix i Qatar.
For med en temperatur på omkring 40 grader - tilsat en ekstrem luftfugtighed - var det absolut ingen fornøjelse for kørerne at sidde i cockpittet på deres ellers højt elskede Formel 1-biler.
Spørg bare franske Esteban Ocon.
- Jeg kastede op, da vi nåede til runde 15 og 16. Over to runder tror jeg. Jeg tænkte bare, "shit, det bliver et langt løb".
- Jeg har aldrig oplevet det før. Der må have været 80 grader inde i bilen, sagde Esteban Ocon efter løbet ifølge Sky Sports.
Alpine-køreren gennemførte løbet på en flot syvendeplads på trods af de uheldige omstændigheder undervejs.
Omstændigheder, der også ramte feltets andre kørere.
- Jeg var ikke i stand til at se, hvor jeg kørte, fordi jeg koncentrerede mig om ikke at besvime. Min bevidsthed kom og gik. Det var for varmt, sagde løbets nummer 11, Lance Stroll, på pressemødet efter løbet.
Aston Martin-køreren blev på samme pressemøde bakket op af kollega Oscar Piastri, der kører for McLaren.
- I dag fandt vi grænsen for, hvad vi kan tåle. Det er trist, at vi må finde ud af det på denne måde. Nogle er endt på skadestuen, og andre er besvimet på bagklant af løbet. Det er meget farligt, siger Oscar Piastri.
- Jeg var sikker på, at jeg skulle besvime. Jeg træner meget i sauna for at blive god til at køre i varme. Når man sidder i saunaen og når bristepunktet, så vil man bare ud. Det var sådan, det føltes at køre i dag, sagde George Russell fra Mercedes efter løbet.
Hos Williams-teamet var de særligt hårdt ramt. Logan Sargent måtte lade sig udgå af løbet, fordi han var dehydreret, og Alex Albon måtte en tur på sygehuset efter løbet og behandles for overophedning.
Kritik af løbets placering
Qatars Formel 1-grand prix blev søndag afholdt for blot anden gang i historien. Men Formel 1-arrangørerne har netop underskrevet en ti-årig aftale med Qatar, så de næste ti år vender motorcirkusset tilbage til den varme ørkenstat.
Første udgave af løbet blev afholdt i 2021, men her fandt det først sted i slutningen af november, hvor det er markant køligere i Qatar. Det så man også under VM i fodbold i 2022.
Når tredje udgave af løbet afholdes næste år, bliver det først i december.
- Jeg er glad for, at vi næste år først kommer tilbage hertil i december, siger Esteban Ocon til Sky Sports.
Og selvom det er en lettelse for kørerne, så forstår de ikke, hvorfor 2023-udgaven af Qatars grandprix skulle afholdes i brandvarme oktober.
- Jeg ved, at næste års løb først er senere, og at det derfor vil være noget køligere. Men det er noget, der skal tages seriøst og tales om. Jeg er sikker på, det bliver et tema, for det skulle slet ikke have fundet sted i første omgang, siger Oscar Piastri.
For at gøre ondt værre havde arrangørerne af sikkerhedshensyn pålagt kørerne at foretage mindst tre pitstops undervejs i løbet. Det betød, at kørerne hele tiden havde friske dæk og derfor kunne give fuld gas hele vejen uden at tænke på at spare dækkene. Det gav et mere intenst løb for kørerne.
Reglen om de tre pitstops var blevet indført på grund af problemer med de såkaldte kerbs i svingene på Qatar-banen, der havde vist sig at være meget hårde ved dækkene og derfor potentielt kunne skabe farlige dækskader.
Også den nykårede verdensmester, Max Verstappen, var ramt af varmen. Og han opfordrer nu til, at Formel 1-arrangørerne genoverveje afviklingen af løb i ekstrem varme.
- Det her er ikke det eneste sted, det er sådan. Der er et par andre baner. I Singapore har vi et løb på næsten to timer, og det er meget, meget varmt. Det er på grænsen af, hvad der burde være tilladt. Så der er nogle ting, der burde kigges nærmere på. Det har helt sikkert for varmt, sagde Max Verstappen på pressemødet efter søndagens løb.