Influenceren Lakserytteren, der i virkeligheden hedder Rasmus Kolbe, vil gennem en alternativ videoplatform han kalder "Flimmer" sikre sig, at alle verdens børn kan se indhold, der er målrettet til dem. Børn skal ikke længere være produkter for algoritmer og virksomheder på sociale medier. Men hvordan adskiller forretningsmodellen for den nye platform sig egentlig fra YouTube? Og hvorfor er reklamer på "Flimmer" bedre end reklamer på andre platforme? Kan Rasmus Kolbe overhovedet skabe det univers, han gerne vil, uden at imitere de platforme, han kritiserer?
Det spørger Maya Tekeli om i dagens afsnit af Virkelig.
Medvirkende:
Rasmus Kolbe (Lakserytteren), influencer og selvstændig
Vært: Maya Tekeli
Producer og tilrettelægger: Oliver Breum
Redaktør: Lasse Lauridsen
Virkelig
Der er lige så meget magt i kunst og kultur, som der er i penge og politik. Alligevel bliver kulturpersoner sjældent konfronteret med den magt, kulturen har over vores tanker, vores handlinger og den måde, vi opfatter verden på. I programmet Virkelig undersøger Maya Tekeli kulturens påvirkning af vores liv og undrer sig over, hvordan kunstnere, magthavere, meningsdannere og kulturpersonligheder i virkeligheden forvalter deres magt og indflydelse.