Trin: 4. - 6. klasse
Fag: Billedkunst
Elevopgaver og billeder til analyse
Find billedeksemplerne fra 'Del 2: Lav en billedanalyse' her:
Se, hvordan billederne er blevet manipuleret HER.
Digital dannelse
'Fake eller Ægte? Digital billedmanipulation' er udvalgt som et ultra:bit-forløb, der er særligt digitalt dannende. Se flere undervisningsmaterialer, som kan styrke jeres digitale dannelse, her.
Kolofon
Tilrettelægger: Cecilie Skøtt
Grafik: Yana Yun Lin
Redaktør: Helle Brun
Redaktionsleder: Trine Charlotte Jensen
Forløbet 'Fake eller Ægte? Digital billedmanipulation' er udviklet i samarbejde med Pæd. it-konsulent i Teknologiforståelse, makerteknologier, billedkunst og håndværk og design Mette Lynnerup fra CFU.
Tak for hjælpen til underviser Bo Nicolajsen på TECHCOLLEGE for hjælp til gode råd til at spotte digital manipulation.
DR lancerer ultra:bit i partnerskab med Center for Undervisningsmidler samt astra, og indsatsen er støttet af Industriens Fond. Desuden støtter og bidrager en lang række aktører på forskellig vis.
Ris og ros
Vi har brug for din feedback. Fortæl, hvordan det var at bruge undervisningsmaterialet i klassen. Send ris og ros til skole@dr.dk.
Litteraturhenvisning
Genveje
- •
- •
- •