Om 'Fake eller ægte? Digital billedmanipulation'

Find lærervejledning og Fælles Mål her.

Trin: 4. - 6. klasse

Fag: Billedkunst

Elevopgaver og billeder til analyse

Find billedeksemplerne fra 'Del 2: Lav en billedanalyse' her:

Se, hvordan billederne er blevet manipuleret HER.

Digital dannelse

'Fake eller Ægte? Digital billedmanipulation' er udvalgt som et ultra:bit-forløb, der er særligt digitalt dannende. Se flere undervisningsmaterialer, som kan styrke jeres digitale dannelse, her.

Kolofon

Tilrettelægger: Cecilie Skøtt

Grafik: Yana Yun Lin

Redaktør: Helle Brun

Redaktionsleder: Trine Charlotte Jensen

Forløbet 'Fake eller Ægte? Digital billedmanipulation' er udviklet i samarbejde med Pæd. it-konsulent i Teknologiforståelse, makerteknologier, billedkunst og håndværk og design Mette Lynnerup fra CFU.

Tak for hjælpen til underviser Bo Nicolajsen på TECHCOLLEGE for hjælp til gode råd til at spotte digital manipulation.

DR lancerer ultra:bit i partnerskab med Center for Undervisningsmidler samt astra, og indsatsen er støttet af Industriens Fond. Desuden støtter og bidrager en lang række aktører på forskellig vis.

Ris og ros

Vi har brug for din feedback. Fortæl, hvordan det var at bruge undervisningsmaterialet i klassen. Send ris og ros til skole@dr.dk.

Litteraturhenvisning

Genveje