DR arbejder ud fra en indkøbsmodel, hvor forretningsområderne og DR Udbud og Kontrakter arbejder tæt sammen igennem hele indkøbsprocessen.
DR Udbud og Kontrakter er ansvarlige for det indkøbskommercielle og kontrakt- og udbudsjuridiske i indkøbet, mens forretningsområderne bidrager med tekniske og faglige kompetencer i indkøbsprocessen, ligesom kontraktejerskabet er placeret decentralt.
Kerneopgave
DR Udbud og Kontrakter yder en strategisk, udbudsretlig og kommerciel rådgivning indenfor indkøb, der sikrer den bedst mulige forvaltning af DR’s midler.
Mission
DR Udbud og Kontrakter faciliterer indkøbsprocessen ved at udfordre og rådgive DR juridisk og kommercielt.
Vision
DR Udbud og Kontrakter vil være en uundværlig udbudsjuridisk og strategisk samarbejdspartner for hele DR.
Hvem er vi?
DR Udbud og Kontrakter består af 14 ansatte, heraf 9 udbudskonsulenter, 1 Contractmanager, 1 administrativ medarbejder, 1 student, 1 flexjobber og 1 leder. Enheden har ansvaret for DR's anskaffelser inden for teknologi, service, tjenesteydelser, administration og rejser.
Teknologiske anskaffelser inkluderer indkøbsområderne; broadcast-udstyr og -ydelser, IT systemer, hardware og software, IT service & support og IT konsulenter samt tele- og dataydelser. De øvrige indkøbsområder inkluderer kontorartikler, hotel- og konferencer, transport, rejser indland/udland, energi, administrative områder som f.eks. konsulenter, advokat- og revisionsydelser, interne serviceydelser samt DR's bilpark.
Arbejdsopgaver
• Indkøbsanalyser og -strategier
• EU-udbud og andre konkurrenceudsættelser
• Forhandling, udarbejdelse og indgåelse af DR's kontrakter
• Løbende kontraktstyring & compliance