- Absolut ikke!
Sådan lød svaret i dag fra den britiske premierminister, Boris Johnson, da han blev spurgt, om han løj for den britiske dronning, da han anbefalede hende at suspendere det britiske parlament.
Afvisningen kommer dagen efter, den øverste domstol i Skotland erklærede, at hjemsendelsen af politikerne var ulovlig.
Det har dog ikke umiddelbart konsekvenser for suspenderingen, men på tirsdag er emnet igen på dagsordenen, når den britiske højesteret skal tage stilling til spørgsmålet.
Det betyder dog ikke, at brexit-diskussionen udebliver i mellemtiden.
Dystre advarsler i regeringsnotat
I dag blev et fortroligt notat om de mulige konsekvenser af et no deal-brexit nemlig offentliggjort. I den kan man læse om en række mulige konsekvenser af et no deal-brexit.
Det såkaldte "Operation Yellowhammer"-notat beskriver, hvordan forsyningerne af medicin vil blive udfordret af de forventede lange og forsinkede leveringer over Den Engelske Kanal som følge af den kommende grænsekontrol.
Samtidig beskriver den, at på grund af stigende inflation kan det knibe med sundhed og ældrepleje.
Boris Johnson insisterer dog på, at Storbritannien vil være forberedt på at forlade EU den 31. oktober uden en aftale, "hvis vi skal", skriver BBC.
- Hvad I ser her, er bare de fornuftige forberedelser - det værst-tænkelige udfald - som man ville forvente enhver regering at lave, siger den britiske premierminister.
- I virkeligheden vil vi helt sikkert være klar til et no deal-brexit, hvis vi skal gøre det, og jeg understreger igen, at det ikke er der, vi har til hensigt at ende.
Operation Yellowhammer
- •
Dagens offentliggørelse af det fortrolige notat sker mod regeringens vilje, efter et flertal i det britiske parlament har stemt for, at løfte sløret for notatet med navnet Operation Yellowhammer.
- •
Her peges der blandt andet på, at 50-85 procent af lastbilerne, der krydser Den Engelske Kanal, risikerer ikke at være klar til det nye toldsystem, som står til at træde i kraft ved brexit.
- •
I værste fald vil lastbiler skulle vente i op til to og en halv dag, og forstyrrelserne af trafikken kan vare op til tre måneder.
- •
Øget paskontrol kan føre til forsinkelser af både fly og tog.
- •
Det hårde exit kan føre til stigende inflation, og højere priser på mad og benzin har udsigt til at ramme folk med lav indkomst.
- •
Kilde: Operation Yellowhammer
EU åbner for rent nordirsk bagstopper
Der er nu 49 dage til, at Storbritannien forlader EU, og som det står nu, så bliver det uden en aftale.
I dag sagde David Sassoli, formanden for Europa-Parlamentet, at der ikke kommer til at være en aftale med briterne, som ikke indeholder en form for bagstopper.
Et 'backstop' er en forsikring, der betyder, at hvis forhandlingerne mellem EU og Storbritannien bryder sammen, så forbliver Nordirland eller Storbritannien en del af toldunionen, så man fortsat kan have en usynlig grænse mellem Irland og Nordirland.
Ved en pressekonference i dag åbnede Sassoli døren på klem for, at bagstopperen kan begrænses til kun at gælde Nordirland, skriver BBC.
Men så sent som i går afviste den britiske premierminister en sådan model.
Hos det nordirske Democratic Unionist Party, som er støtteparti for Boris Johnsons konservative parti, kalder man idéen om kun at fastholde Nordirland som en del af toldunionen for "udemokratisk".
Partiet har med sine 10 mandater holdt De Konservative ved magten med et smalt flertal i parlamentet i de senere år. Men det flertal er smuldret, efter 21 konservative i sidste uge blev smidt ud af partiet for at stemme imod regeringen.