Betjenten, der ifølge Den Uafhængige Politiklagemyndighed optrådte kritisabelt, da han modtog et alarmopkald om branden på Svinkløv Badehotel, mener selv, at han 'havde gjort det godt'.
- Da kvinden ringede op, hjalp vi hinanden med i fællesskab at finde adressen, forklarer betjenten i en afhøringsrapport i forbindelse med sagen.
Den Uafhængige Politiklagemyndighed har undersøgt opkaldet og udtaler kritik af betjenten i forbindelse med opkaldet.
Selv afviser han at have skældt ud på Trine Nielsen, der som den første ringede 112 på brandnatten.
Han forklarer i afhøringsrapporten, at han af natur taler meget højt og beklagede, at opkalder havde fået den opfattelse, at han skældte hende ud.
- Afhørte var faktisk af den opfattelse, at det nærmere var ham, der blev skældt ud af opkalder, skriver politiklagemyndigheden om den afhørte betjent i rapporten.
Vedrørende sin udtalelse 'Ja, og hva' så - det kunne også være juleaften' forklarede betjenten, at han mente, at ligegyldigt tidspunktet så er det vigtigste, at hjælpen kommer frem.
På spørgsmålet, om han mener, at hotelgæsten, der ringer op, blev tiltalt på en høflig og hensynsfuld måde, erkender betjenten.
- Det kunne have været bedre.
Hos alarmcentralen i Aarhus har hændelsen ført til flere ændringer, siger chefpolitiinspektør Klaus Arboe fra Østjyllands Politi.
Han mener, at det pågældende opkald ikke var godt håndteret.
- Vi har sat flere initiativer i gang i alarmcentralen for at forbedre vores kommunikation med borgerne. Vi kan ikke forvente, at man altid helt nøjagtigt ved, hvor man er henne, siger han.
- Vi skal have forståelse for den tilspidsede situation og agere som professionelle, siger chefpolitiinspektøren.