Per fik fuld regning for mangelfuldt arbejde

Isolatør kunne ikke finde ud af at isolere og måtte køre hjem. Alligevel sendte firmaet en regning for arbejdet

Per K. Jørgensen skulle have isoleret sit hus, men endte i retten.

Da Per K. Jørgensen købte sit hus i Tirstrup på Djursland, var han godt klar over, at huset nok skulle hulmursisoleres. Han blev derfor glad, da der en dag lå et brev i postkassen fra firmaet KLH Isolering.

- Det lød fint, og jeg var ikke klar over, at det egentlig var et alt for billigt tilbud. Det har jeg så fundet ud af bagefter, at det var, siger han, da Kontant møder ham.

I dag er Per K. Jørgensen ikke længere så begejstret for KLH Isolering. Faktisk får firmaet aldrig isoleret hans hus, selv om de sender en mand ud for at udføre opgaven. Det viser sig nemlig, at isolatøren ikke ved, hvad han laver.

- Han har problemer med at starte maskinen, og det hjælper jeg ham med og under den seance, der tager en times tid, fortæller han, at han kun har været i firmaet i 14 dage. Så begynder jeg at få ondt i maven og bliver lidt bekymret.

Kalder det tillidsbrud

Med Per K. Jørgensens hjælp får den uerfarne isolatør gang i maskinen. Han begynder at fylde isolering ind i de huller, han har boret. Eller det tror han i hvert fald.

- Jeg står og kigger på maskinen og på slangen og kan se, at der ikke kommer noget ind. Så gør han det samme igen, og jeg kan godt se, at det fungerer stadigvæk ikke. Han tror igen, at han har pustet noget ind. Da han vil forsøge tredje gang, siger jeg nej, vi stopper her.

Isolatøren undskylder og kører fra huset, uden at have udført det bestilte arbejde. Per K. Jørgensen kontakter KLH Isolering. Han er utilfreds.

- Det er tillidsbrud. Hulmuren er netop ikke gennemsigtig, så jeg skal jo kunne stole på dem. De ville sende en anden, men jeg sagde, I skal ikke sende nogen. Det her, det er bare for meget. Det er ikke i orden.

Mener opgaven er udført

Per K. Jørgensen får et andet firma til isolere sit hus, men et par måneder senere modtager han en rykker fra KLH Isolering. Firmaet skriver, at de har udført hele isoleringsopgaven, og de håber, at Per K. Jørgensen er godt tilfreds med det udførte arbejde.

Han kontakter igen KLH Isolering, fordi han ikke vil betale regningen. KLH Isolering sender derefter endnu en regning, hvor firmaet erkender, at de ikke har udført den aftalte opgave. KLH Isolering mener dog fortsat at have krav på betaling, men reducerer regningen med en tredjedel fra 8200 kr. til 2733 kr.

Per K. Jørgensen vil ikke betale, og sagen er derfor endt i retten. Her kræver KLH Isolering nu igen 8200 kr. af Per K. Jørgensen.

Vi laver fejl en gang i mellem

KLH Isolering fastholder, at have penge til gode, men erkender, at de laver fejl.

- Det er selvfølgelig rigtig uheldigt, hvis Per K. Jørgensen har haft den opfattelse, at vi har haft en medarbejder, der ikke har været dygtig nok. Sidste år lavede vi mere end 4000 isoleringer. Vi laver fejl en gang imellem, og sådan er det, det anerkender vi, siger bestyrelsesformand i KLH Isolering Jesper Køppen Mieritz og oplyser, at den pågældende medarbejder ikke længere er i firmaet.

En belastende omgang

Tilbage i Tirstrup sidder Per K. Jørgensen og fortryder, at han bestilte KLH Isolering til opgaven, da det har været et hårdt forløb.

- Det er belastende, og det er bare ikke i orden at sende en mand uden erfaring, og det giver utryghed, for jeg kan jo ikke være sikker på, hvordan den sag ender.

Per K. Jørgensen er bare glad for, at han var hjemme på dagen, hvor huset skulle isoleres.