Titel: Oboe Triptych – 3 satser Komponist: Timothy Baxter
Kompositionsår: 2013 Hvorfor skal værket med? De to første langsomme satser har nogle følelsesfulde melodier, mens der er fyrværkeri i sidstesatsen, således at der samlet set spilles på hele følelsesregistret. Indstillet af: Birthe Baxter
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9dcee6187a41280e270a2
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9413ea11f9f10bce19b62
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9413ea11f9f10bce19b63
Titel: Adagio Komponist: Timothy Baxter
Kompositionsår: 2009 Hvorfor skal værket med? Det er en følelsom melodi fuld af smerte, skrevet til minde om komponistens mor. Det er en melodi, som vækker mange følelser hos lytteren og som sædvanligvis giver anledning til et stort bifald på koncerter. Indstillet af: Birthe Baxter
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9413e6187a50a9c6e84fc
Titel: Tre motetter til kærligheden Komponist: Per Drud Nielsen
Kompositionsår: 2012 Hvorfor skal værket med? Paulus-teksten om kærligheden har haft et stort virkefelt. Jeg har hørt den citeret både ved bryllupper og begravelser. Teksten blev som bekendt tonesat - på tysk - af Johannes Brahms i en af hans "Vier ernste Gesänge". Men teksten er - mig bekendt - ikke blevet tonesat på dansk, før jeg gjorde det i 2012. Min musik er på én gang tekstnær og tekstfortolkende og samtidig meget melodisk og klangskøn. Og så er den jo velsunget på cd'en med Det Fynske Kammerkor. Basker-kvaliteterne ligger i nr. 1 og sådan set også i nr. 2, men nr. 2 er nok for kort(?). Indstillet af: Per Drud Nielsen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9413ea11f9f10bce19b64
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9e48ea11f9f1650a3fe7e
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9dceea11f9f10bce19e4f
Titel: Apsaras' Music Komponist: Kasper Rofelt
Kompositionsår: 2011 Hvorfor skal værket med? Dette slagtøjsværk (skrevet af mig) med en til tider eksotisk besætning er et godt eksempel på musik, som kan appellere til flere typer publikum og som i forbindelse med mine foredrag etc. har vist sig at vække begejstring hos lyttere, som ellers normalt lytter til jazz og andre typer musik end den klassiske. Det er ekstremt virtuost og man kan til tider glemme, at alle lagene i musikken udelukkende kommer fra én musiker. Dets inciterende rytme og udtryk kombineret med forskellige klange gør værket egnet som Publikumsbasker. Værket består af forskellige afsnit, som afspejler de guddommelige, mytologiske ånders, Apsaraernes, evne til at skifte form og udtryk, når de ønsker det. Derfor fremstår de enkelte dele i værket som meget forskellige, men er i begyndelsen og slutningen af værket omkranset af et mere heftigt og dynamisk afsnit. Spiller I kun få minutter af værket som smagsprøve, foreslår jeg, I spiller det første afsnit - evt. også ét eller to afsnit mere, hvis tiden tillader det. Indstillet af: Kasper Rofelt
Titel: Symphony No. 1 (2016 version) Komponist: Peter Wallin
Kompositionsår: 2015-2016 Hvorfor skal værket med? Jeg nominerer min egen 1. symfoni, i versionen fra 2016, som jeg er ved at kreere lige nu (originalen er fra 1987). Den korte repræsentant derfra bliver ouverturen (sats 0), som i sin selvstændige udgave er kaldt "Instant Symphony", og er komponeret i 2015 (den fandtes ikke i originalen). Den er 4 minutter lang, og er - lige som en operaoverture en heksekedel af temaer og indfald fra hele den komplette symfoni (som i sin fulde længde kommer at have en varighed på cirka 90 minutter - eller deromkring).
Originalen i 1987 var stor til omfanget på mange måder, og min tanke med 2016-udgaven var at lave den mere "spillevenlig": Lidt kortere, lidt lettere instrumentering osv. Når jeg så stillede mig spørgsmålet "Hvem skal egentlig spille det her?”, så slog det mig: Der er ikke en chance for at det her nogensinde bliver opført live. Så vendte jeg den symfoni helt om, og er nu i gang med at lave alt større, vildere og heftigere i forhold til originalen fra 1987. Det er en sjov proces, som så også giver mig en mulighed for at give Janteloven fingeren i helt stor skala. Ouverturen repræsenterer klangen i hele symfonien - derfor er den en god "smagsbasker" på det hele resultat. Den er aldrig opført, og indsendes i en elektronisk udgave. Indstillet af: Peter Wallin
Titel: Hvad er det, der gør jul til noget særligt? Komponist: Peter Sander Andersen
Kompositionsår: 2015 Hvorfor skal værket med? Jeg har indtryk af, at noget af den nye musik, der forholdsvis hurtigt bliver kendt, er sange og salmer. For at det kan blive spillet i p2, skal det jo også være indspillet, og det kan være et problem. F.eks. skrev Lisbeth Smedegård Andersen en salme "Vejen" til en gudstjeneste på den nye motorvej omkring Silkeborg her i sommer, og den tror jeg på, kommer til at blive brugt hurtigt, (altså salmen), men den er jo ikke tilgængelig for jer. Det er derimod den julesalme, som vandt julesangs-konkurrencen sidste jul, og som blev sunget så smukt af pigekoret. Den hedder "Hvad er det, der gør jul til noget særligt". Så den vil jeg foreslå. Trods årstiden. Indstillet af: Karen Marie Ross-Andersen
Titel: TREUE Abschnitt V (11.Stunde aus KLANG) Komponist: Karlheinz Stockhausen
Kompositionsår: 2006 Hvorfor skal værket med? Stockhausens værk skal med i afstemningen fordi Stockhausen er en af skaberne af vor tids musik. Indstillet af: Arne Olsen
Titel: Une page d'éphéméride (En kalenderside) for piano Komponist: Pierre Boulez
Kompositionsår: 2005 Hvorfor skal værket med? Boulezs værk skal med i afstemningen fordi Boulez er en af skaberne af vor tids musik. Indstillet af: Arne Olsen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9795aa11f9f10bce19c5d
Titel: The Hours [film] / The Poet Acts Komponist: Philip Glass
Kompositionsår: 2002 Hvorfor skal værket med? Den er meget catchy og har den gode karma, som helt moderne musik har tilfælles med klassisk musik fra Bach til Stravinskij. Indstillet af: Kim Bruun
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9413e6187a50a9c6e84ff
Titel: Klezmer-dans nr 2 Komponist: Göran Fröst
Kompositionsår: 2015 Indstillet af: Vibeke Gaard
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9413e6187a50a9c6e8505
Titel: Stabat Mater – 4 satser Komponist: Martin Lutz
Kompositionsår: 2007 Hvorfor skal værket med? Stabat Mater er bygget op om en række af 17 enkelt satser og bygger på en original besætning med blandet kor, solister og instrumental trio, hvor særligt vibrafonen er med til at definere en speciel klang. Værket tage udgangspunkt i den funktionstonale musik, men er ligeledes inspireret af harmonik fra den rytmiske musik - navnligt jazzen. Klangen er lyrisk nordisk og værket bevæges sig i spændingsfeltet mellem tradition og nytænkning - det er de gode melodier og de små armbevægelser, der er i centrum, hvorfor værket sine steder får en meditativ karakter og derfor er tilgængelig for et ganske bredt publikum. Særligt slutsatsen, som tekstligt kredser om sjælens ophøjelse til Gud og det evige liv efter døden samler hele værkets essens, der prøver at skildre Marias oplevelse af Jesu lidelse og død så sorg og håb går hånd i hånd. Den er både sørgmodig og lys i sin karakter. Indstillet af: Martin Lutz
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57d14bd56187a4068834e8ea
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57d14bd5a11f9f0ef82343ea
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57d14bd5a11f9f0ef82343eb
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57d14bd56187a4068834e8e9
Titel: Hoc est corpus hocus pokus Komponist: Martin Lutz
Kompositionsår: Hvorfor skal værket med? Værket er skrevet til Kammerkoret Camerata og er et forsøg på at skildre relationen mellem verdslig og religiøs oplevelse af nadveren. Den latinske nadverstekst går gradvist over til dens engelske oversættelse og nadvers-formlen “Hoc est corpus” forvandles i understemmerne til trylleformularen “Hokus pokus”. Værket er lige 23 sek for langt i sin helhed, men særligt midterdelen hvor sopranen lede op til tenorsoloen har nogle smukke og bevægende melodilinjer og harmonier. Det kunne godt tiltale mange lyttere. Indstillet af: Martin Lutz
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9413e6187a50a9c6e8508
Titel: Juledag Komponist: Matti Borg
Kompositionsår: 2014 Hvorfor skal værket med? Alt af Matti Borg. For eksempel Juledag. Indstillet af: Kamilla Heintze
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9795aa11f9f10bce19c5b
Titel: Nisseporten Komponist: Bo Lerdrup Hansen
Kompositionsår: 2010 Uddrag: De første fem minutter Indstillet af: Bo Lerdrup Hansen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9d406a11f9f10bce19e3c
Titel: Yggdrasil Komponist: Bo Lerdrup Hansen
Kompositionsår: 2015 Indstillet af: Bo Lerdrup Hansen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9795aa11f9f10bce19c5a
Titel: Totentanz – slutningen Komponist: Thomas Adés
Kompositionsår: 2013 Hvorfor skal værket med? Jeg synes, det er svært at komme udenom Thomas Ades. Slutningen af Totentanz er magisk - med sangernes mere og mere indædte "tanzen, tanzen". Indstillet af: Susanne Lange
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9795a6187a50a9c6e86bd
Titel: Messe – 3 satser Komponist: Peteris Vasks
Kompositionsår: 2000 Hvorfor skal værket med? Jeg har nogle nye (kor)favoritter, som jeg holder meget af. Det ene stykke er en messe af Peteris Vasks, som er ny nok til at komme med, selvom hr. Vasks er 70. Vasks messe i flere satser er måske for stort et værk at have med, men det sjove ved messen er, at den oprindeligt blev skrevet til Danmarks radiokor i en a capella version. Senere satte Vasks så musik til, hvilket ikke har gjort den ringere - tror jeg, for jeg har desværre ikke hørt den sunget uden musik. Indstillet af: Anton Thortzen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9795ba11f9f10bce19c66
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9795a6187a50a9c6e86be
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9795a6187a50a9c6e86c3
Titel: Cellokoncert nr. 2, Towards The Horizon, 1. sats Komponist: Einijuhani Rautavaara
Kompositionsår: 2009 Indstillet af: Karin Margareta Frej http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9ca68a11f9f10bce19e26
Titel: Miracle Komponist: Niels Holger Petersen
Kompositionsår: 2015 Hvorfor skal værket med? Jeg tillader mig at foreslå mit værk Miracle, komponeret 2015, for tenor, violin og orgel til en tekst af Seamus Heaney. Jeg forsøger med musikken her at skabe lyttende eftertænksomhed på en måde der både er velkendt og fremmed på én gang. Det håber jeg kan have en vis appel. Værket spiller i 6 minutter og 15 sekunder og jeg vil mene at den sidste (største) del af stykket fra 1 ’ 30 ’’ og ud vil fungere bedst til det, I har bedt om. Indstillet af: Niels Holger Petersen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9ca68a11f9f10bce19e27
Titel: Trio for klaver, violin og cello Komponist: Niels Holger Petersen
Kompositionsår: 2000 Hvorfor skal værket med? Som for de fleste af mine værkers vedkommende, drejer det sig for mig om menneskelig kommunikation, åbne for nye lyde, ikke (nødvendigvis) i den gamle avantgarde-sammenhæng med aldrig før hørte klange, snarere nye sammenstillinger af måske til en vis grad gammelkendte typer af lyde og musikalske fragmenter, men sat ind i nye eller mindre indlysende sammenhænge, for på den måde forhåbentlig at kaste nyt lys over dem. Jeg håber – og tror – at det er måder at åbne for både nye musikalske sammenhænge og for nye tilgange til en gammel verden. Værket spiller godt nok i alt i ca. 13 minutter, men jeg tænker her særlig på andensatsen, som spiller i 5’ og 30’’. De første 4’ og 40’’ vil – tror jeg – kunne fungere i denne sammenhæng. Indstillet af: Niels Holger Petersen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57cd4e18a11f9f0088c5ab3c
Titel: Clamavit Ihesus magna voce: Lost Voices of the Passion Komponist: Niels Holger Petersen
Kompositionsår: 2011 Hvorfor skal værket med? Jeg tillader mig at foreslå (endnu) et af mine egne værker til publikumsbaskeren: Clamavit Ihesus magna voce: Lost Voices of the Passion, komponeret 2011, og opført første og hidtil eneste gang ved en koncert i den karolingiske krypt i klosterkirken St Germain d’Auxerre, d. 17. juni 2011. Teksten er fra den latinske bibel (Vulgata), Matthæus-evangeliet 27:46 “Heli heli lema sabacthani hoc est Deus meus Deus meus ut quid dereliquisti me” (Min Gud min Gud hvorfor har du forladt mig) og musikken er bygget over forsøg på at tolke tidlige notationer til netop denne tekst fra manuskripter fra det 9.-10. århundrede som ikke kan tydes nøjagtigt mht nodehøjder (adiastematisk notation). Desuden indgår et citat fra J.S. Bachs Mathæuspassion undervejs. Værket varer i ca. 11 minutter, men jeg mener at de første 4’ og 40’’ vil kunne fungere i ”publikumsbasker”-konteksten. Dvs fra 4’00’’ til 8’40’’ Indstillet af: Niels Holger Petersen
Titel: The Return Komponist: Rasmus Zwicki
Kompositionsår: 2014 Hvorfor skal værket med? Værkets bløde og bølgende bevægelser giver ro, hvor man kan synke ned i sig selv og være nærværende og samtidig lade tankerne få frit spil. Værket fader langsomt ud indtil det til sidst forsvinder helt og man er tilbage i virkeligheden. Indstillet af: Per Nordell
Titel: La Mer Du Nord Komponist: Bo Lerdrup Hansen
Kompositionsår: 2013 Indstillet af: Bo Lerdrup Hansen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57cd47486187a4122800c38d
Titel: Abgesänge, 3. sats - Andantino Komponist: Bent Sørensen
Kompositionsår: 2015 Hvorfor skal værket med? I august var jeg til en dejlig koncert med kammermusik i Elvermose på Lolland. Her hørte jeg Bent Sørensens "Abgesänge for klavertrio" fra 2015. Lidt inde i den tredje sats, Andantino, rejste gåsehuden sig, da musikerne begyndte at synge 3-stemmigt samtidig med at de spillede deres instrumenter. En uhørt smuk og overraskende klang. Selvom jeg synes der måske er nomineret lidt for meget af det elegiske og ultrasmukke, så vil jeg gerne nominere denne sats, som nemt vil kunne indgå i jeres playlister. Indstillet af: Kirsten Maegaard
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57cd4e18a11f9f0088c5ab3b
Titel: Abgesänge, 4. sats - Lamentoso Komponist: Bent Sørensen
Kompositionsår: 2015 Hvorfor skal værket med? D. 27. august havde jeg den store oplevelse at høre et “sammenrend” af fremragende musikere med cellisten Jakob Kullberg i spidsen. Der var 2 helt nye kompositioner af Bent Sørensen. Den ene var en klavertrio, hvor musikerne også skulle synge. Men hele trioen var et spændende bekendtskab, som ikke altid kan være helt ens. Her var det 2 herrestemmer og en kvindestemme, men det veksler jo afhængigt af hvilken trio, der spiller. Indstillet af: Erling Steffensen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9c9b6a11f9f10bce19e20
Titel: La Quintrala Komponist: Lars Graugaard
Kompositionsår: 2006 Hvorfor skal værket med? Publikumsbaskeren har fået mig til at tænke på Lars Graugaards opera ”La Quintrala”. Jeg så den to gange, på Den Anden Opera, henholdsvis på tysk og svensk. Der var en meget smuk melodi jeg havde i hovedet da jeg tog hjem. Det er et tema der kommer flere gange og det kommer bl.a. fra 57.17 og til næsten 59.00 Hele operaen, som jeg ikke har set/hørt siden er virkelig er genhør værd. Indstillet af: Kirsti Sparrevohn
Titel: Sommerfugledalen. Sats: Dolce nr. 11 (del 2) Komponist: Svend Nielsen
Kompositionsår: 1998/2004 Hvorfor skal værket med? Sidste sommer hørte jeg i Garnisons Kirke en koncertopførelse af Sommerfugledalen, Inger Christensens sonnetkreds, sat i musik af Svend Nielsen. Ars Nova sang, og det var en meget stor oplevelse, smuk og hypnotiserende. Indstillet af: Mette Smedegaard
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9c9b6a11f9f10bce19e22
Titel: Selma Jezkova Komponist: Poul Ruders
Kompositionsår: 2007 Hvorfor skal værket med? Jeg vil gerne nominere Poul Ruders opera Dancer in the Dark, senere omdøbt til Selma Jezkova, da den blev opført i New York; og Selma Jezkova er også titlen på dvd' en, udgivet på Dacapo Records. Musikken er i et meget moderne, "disharmonisk" tonesprog med et 33 personers orkester med bl.a. saxofoner i stedet for træblæsere. Også en stålkøkkenvask var en del af instrumenterne i orkestergraven. Mere melodiske og "genkendelige" er "Selmas sange" hvor hovedpersonen giver udtryk for sine forhåbninger og bristede drømme. Disse sange kunne blive en publikumsbasker, som uddrag kunne indledningen med ouverturen og fabrikssangen eller især afslutningen med Selmas afskedssang og den dystre slutning bruges. Jeg kender operaen fordi jeg var statist i den. Det var en stor oplevelse, og jeg kom til at holde meget af musikken. Det undrer mig at man siden har hørt så lidt til den, og mener den har potentiale til og har fortjent at blive mere populær. Indstillet af: Pernille Fortmeier
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9c9b6a11f9f10bce19e1a
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9d4066187a50a9c6e8858
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9d406a11f9f10bce19e3b
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9c9b6a11f9f10bce19e1d
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9d4066187a50a9c6e8859
Titel: Således drømte hun … Satser: Nocturne og Dans Komponist: Henning Jepsen
Kompositionsår: Hvorfor skal værket med? ”Således drømte hun...” er en slag miniopera, som handler om den lille havfrue. Afsnit 3 Nocturne eller afsnit 4 "Dans" synes jeg kunne være musik for Publikumsbaskeren. Indstillet af: Henning Jepsen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9c9b5a11f9f10bce19e0e
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57c9c9b5a11f9f10bce19e17
Titel: Alverden god nat Komponist: Peter Bruun
Kompositionsår: Hvorfor skal værket med? Jeg husker operaen om Jens Munk som rigtig god. Jeg oplevede den på Takkelloftet, og ønskede dengang at operaen også ville blive vist på tv. Den var krævende og fantastisk og skulle opleves flere gange for at få det fulde udbytte. Jeg indstiller Del III fra 14.27 til 22.04 - her får man fornemmelsen af komponistens formåen. Indstillet af: Kirsti Sparrevohn
Titel: Magnificat Komponist: Eriks Esenvalds
Kompositionsår: 2013 Hvorfor skal værket med? Jeg lytter temmelig meget til kormusik, og har flere nye korfavoritter som jeg holder af. Èt af dem er af Eriks Esenvalds, som har skrevet en smuk Magnificat. Indstillet af: Anton Thortzen
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ce7ed46187a413148cd918
Titel: Requiem – flere satser Komponist: Jakob Buchanan
Kompositionsår: 2014 Indstillet af: Allan Buchanan
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ce810aa11f9f0088c5b15e
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ce81096187a413148cd930
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ceaac96187a413148cd9d6
Titel: Concerto Grosso – tre satser Komponist: Avner Dorman
Kompositionsår: 2003 Indstillet af: Anonym
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ceaacaa11f9f0088c5b2fe
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ce81096187a413148cd931
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ce810aa11f9f0088c5b15d
Titel: Mandolinkoncert – tre satser Komponist: Avner Dorman
Kompositionsår: 2007 Hvorfor skal værket med? Avner Dorman – israelskfødt amerikaner uddannet på Julliard blev nomineret til en Grammy for mandolinkoncerten i 2010. Indstillet af: Anonym
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ce81096187a413148cd92e
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ceaacaa11f9f0088c5b2fc
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ceabdaa11f9f0bb489def6
Titel: Nocturnes – 3 satser Komponist: Morten Lauridsen
Kompositionsår: 2005 Indstillet af: Anonym
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ce810a6187a413148cd93c
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ce810a6187a413148cd939
http://mu.net.dr.dk/admin/ProgramCard/Get/urn%3adr%3amu%3aprogramcard%3a57ceaacaa11f9f0088c5b2fd
Titel: Angel View Komponist: Juliana Hodkinson
Kompositionsår: 2014 Hvorfor skal værket med? Desværre er det nok ikke et værk, der egner sig til radiomediet, men jeg nominerer meget gerne Juliana Hodkinsons Angel View. Det kan være svært at fremhæve noget fremfor andet for det var hele stemingen til premieren, der var særlig, men fra 37:40 til 44:34 ville være et godt bud. Tallerkenmusik og Andras Olsen der svinger en megafon rundt. Billeder der ikke vil slippe bevidstheden. Indstillet af: Allan Gravgaard Madsen