Det vakte enorm opsigt, da den syvdobbelte Formel 1-verdensmester Lewis Hamilton annoncerede, at han skifter til Ferrari efter den kommende sæson.
Men selvom han stadig har et år tilbage i Mercedes-raceren, så kommer britens sidste tid hos storholdet til at være markant anderledes, end han er vant til.
Hans konkurrent fra Red Bulls Formel 1-hold, Max Verstappen, forventer, at den sidste tid kommer til at blive "akavet" for Hamilton.
- Selvom de har haft meget succes sammen som et team, så kan han ikke blive inkluderet i alting længere, siger hollænderen blandt andet ifølge nyhedsbureauet Reuters.
Den udlægning er DR Sportens Formel 1-ekspert, Peter Nygaard, enig i.
- Det er meget atypisk, at en Formel 1-kontrakt bliver annonceret så tidligt, men det er, fordi det er så stort, at det ville blive lækket. Sådan en hemmelighed kan man ikke holde i en lille verden som Formel 1, så de valgte altså at gå fuld skrue og annoncere det med det samme. Så er straffen for det, at man får en akavet sæson.
- Når vi snakker hemmeligheder, så er de allerede nu i gang med at tænke og lave tegninger af bilen til 2025. De tanker skal ikke deles med Lewis Hamilton, siger Peter Nygaard.
I den kommende uge begynder Formel 1-holdene at teste de nye biler, og Formel 1-eksperten er ikke i tvivl om, at Mercedes allerede er begyndt at holde informationer tilbage fra stjernekøreren.
Det er dog ikke det eneste hold, der står i en svær situation.
- Ferrari har samme problem med Carlos Sainz, som skal afløses af Hamilton. Der vil de heller ikke dele noget med ham, for han skal også et andet sted hen.
Hemmeligheder kan blive en hæmsko
Spørgsmålet er, hvordan det kommer til at påvirke samarbejdet og resultaterne på asfalten.
I første omgang skal Hamilton og Mercedes finde en balance mellem at være konkurrencedygtige og holde fremtidsplanerne hemmelige.
- Det er en delikat balance, der er svær, og som et eller andet sted vil hæmme dem. Men spørgsmålet er, hvor meget det vil hæmme dem, og hvor dygtig Mercedes-ledelsen er til at få succes, selvom de holder noget væk fra bordet, siger Peter Nygaard.
- Det er så stor en organisation med så dygtige folk og store ressourcer. I høj grad vil de kunne det, men det vil også hæmme dem i en eller anden grad. Måske ikke så voldsomt som et mindre team med færre ressourcer i samme situation.
Han forudser desuden, at Mercedes primært vil satse på holdets anden kører, George Russell, der i 2023-sæsonen havnede på en samlet ottendeplads i Formel 1-stillingen sammenlignet med Hamiltons tredjeplads.
- Det ville da være kedeligt at lade Lewis Hamilton blive bedste Mercedes-kører og så se ham gå til Ferrari efterfølgende, siger Peter Nygaard.
Sæsonens første Formel 1-grand prix køres den 2. marts i Bahrain.