I skal nu i gang med at se og arbejde med Luk op Luk i. Herunder er en vejledning til brug af materialet samt en beskrivelse af, hvordan den styrkede pædagogiske læreplan er inddraget. I vil ved at se afsnittene, gennem samtaler og aktiviteter komme rundt om de følelser, som børn i dagtilbud møder og genkender fra deres hverdag.
I finder pædagogvejledningen HER
Læs, hvordan Den styrkede lærerplan er inddraget i "Leg og Lær med Luk op Luk i" HER.
Hvert forløb er bygget op af tre elementer:
- •
Se et afsnit af Luk op Luk i (ca. 16 minutter).
- •
Samtale i børnegruppen om afsnittets tema, og hvordan børnene ser, forstår og oplever følelserne (ca. 10 minutter).
- •
Vælg mellem en aktiv tegneopgave, hvor børnene skal tegne en tegning, der relaterer sig til emnet og fortælle om den eller lave en leg/bevægelsesaktivitet, der relaterer sig til temaet. I kan også vælge at lave begge opgaver, hvis I har tid (ca. 20 – 30 minutter).
Kolofon:
Opgaverne og temaet er udarbejdet i samarbejde med dansklærer Charlotte Bjørkman Jensen, børnehaveklasseleder Hanne Damgaard Petersen og DR Ramasjang med undtagelse af ’Glad’, ’Vred’, ’Trist’ og ’Bange’, som er produceret af DR Skole og DR Ramasjang.