Nu skal det handle om at sige pyt.
Hvornår er det svært at sige pyt, og hvornår er det let at sige pyt?
SE
Start med at se afsnittet om sig pyt.
SAMTALE
- 1
Hvorfor er det svært for Sofie at sige pyt, da hendes hund går i stykker?
- 2
Viser Sofie respekt/hensyn over for Katrines følelser, når hun vælter hendes byggeri? Hvordan kan man vise respekt/hensyn for andres følelser, når man synes, der skal siges pyt?
- 3
Hvad betyder det at sige pyt?
- 4
Hvilke ting kan man sige pyt til? Hvilke ting er svære at sige pyt til?
- 5
Hvornår er det godt at kunne sige pyt?
- 6
Hvornår har I prøvet at sige pyt?
- 7
Hvornår har I prøvet ikke at kunne sige pyt?
- 8
Hvornår har I prøvet, at de voksne sagde pyt, men hvor I ikke havde lyst til at sige pyt?
AKTIVITET I skal nu lave en 'pyt-bog' med en 'pyt-knap'. Sådan gør I:
Find skabelonen til jeres 'pyt-bog' HER.
VIS OG FORTÆL Når I er færdige med jeres 'pyt bog', skal I fortælle om den, og hvornår I let kan sige pyt og ikke kan enten for hele klassen eller i små grupper.
BEVÆGELSESAKTIVITET
I skal nu spille 'pyt- bold'. Jeres lærer fortæller jer hvordan.