Nu skal det handle om at være genert.
Hvordan har I det, når I bliver generte? Hvordan føles det? Og hvorfor bliver I egentlig generte nogle gange?
SE
Start med at se afsnittet om at være genert.
SAMTALE
- 1
Hvad betyder det at være genert?
- 2
Hvordan føles det at være genert?
- 3
Hvorfor bliver Sofie genert? Hvad hjælper Sofie?
- 4
Hvorfor blev Katrine genert første skoledag? Kender du det? Hvad hjalp?
- 5
Hvilke situationer har I prøvet at blive genert i? Hvad skulle der ske? Var der noget, der hjalp? Var der nogen, der kunne hjælpe? Hvem?
- 6
Hvad er forskellen på at blive genert og at være flov?
AKTIVITET
Nu skal I lave en tryllestav, der handler om 'Dengang jeg blev genert'. Sådan gør I:
Find skabelonen til tryllestaven HER.
VIS OG FORTÆL
Når I er færdige med at tegne eller skrive i jeres tryllestav, skal den vises frem, enten på klassen eller i mindre grupper. Husk at forklare, hvad I har tegnet eller skrevet.
BEVÆGELSESAKTIVITET I skal nu lege legen 'Mød en ny ven'. Din lærer fortæller jer hvordan.