Nu skal det handle om at være genert.

Hvordan har I det, når I bliver generte? Hvordan føles det? Og hvorfor bliver I egentlig generte nogle gange?

SE

Start med at se afsnittet om at være genert.

SAMTALE

  1. 1

    Hvad betyder det at være genert?

  2. 2

    Hvordan føles det at være genert?

  3. 3

    Hvorfor bliver Sofie genert? Hvad hjælper Sofie?

  4. 4

    Hvorfor blev Katrine genert første skoledag? Kender du det? Hvad hjalp?

  5. 5

    Hvilke situationer har I prøvet at blive genert i? Hvad skulle der ske? Var der noget, der hjalp? Var der nogen, der kunne hjælpe? Hvem?

  6. 6

    Hvad er forskellen på at blive genert og at være flov?

AKTIVITET

Nu skal I lave en tryllestav, der handler om 'Dengang jeg blev genert'. Sådan gør I:

Find skabelonen til tryllestaven HER.

VIS OG FORTÆL

Når I er færdige med at tegne eller skrive i jeres tryllestav, skal den vises frem, enten på klassen eller i mindre grupper. Husk at forklare, hvad I har tegnet eller skrevet.

BEVÆGELSESAKTIVITET I skal nu lege legen 'Mød en ny ven'. Din lærer fortæller jer hvordan.