DR er ugentligt i kontakt med 9 ud af 10 børn i Danmark. Det er til trods for at konkurrencen aldrig har været større, hvor internationale giganter som Youtube, Facebook, TikTok, Disney og Netflix tilbyder uanede mængder indhold til samme målgruppe.
Hvordan formår DR at fastholde børn og unge og lave indhold, som de både finder relevant og tilvælger i et marked, hvor det ikke er indhold, der mangler?
Fra DR’s scene på Folkemødet kan du få indblik i, hvordan DR - sammen med børn fra hele landet - skaber indhold dedikeret til netop dem. Her vil Morten Skov Hansen, der er chef for DR Ultra, Ramasjang og Minisjang, dele ud af sin viden om, hvordan DR inddrager både børn og fagpersoner for at skabe indhold, der er tro mod børnene og barndommen anno 2021 i Danmark.
Finder sted torsdag
Oplægget finder sted torsdag den 17. juni klokken 14.00 på DR’s scene på Allinge Havn på Bornholm, og efterfølgende er der spørgerunde, hvor også DR’s generaldirektør Maria Rørbye Rønn deltager i en dialog med publikum.
Oplægget og debatten styres af vært Lotte Folke, og er man til stede i Allinge, er det muligt at bestille billetter til at deltage i eventet HER:
Efterfølgende kan det også streames af alle fra den 18. juni på dr.dk/møddr.
DR Deler består af inspirerende oplæg inden for de forskelligartede emne- og fagområder, som DR spænder over. Alle tidligere oplæg fra DR Deler kan streames på dr.dk/møddr.
- •
VIL DU VÆRE PUBLIKUM GENERELT TIL DR'S PROGRAMMER PÅ FOLKEMØDET?
Du kan tilmelde dig her