P3 Missionen

P3-Missonen er et landsdækkende initiativ, der blandt andet skal sætte fokus på at skabe flere positive fællesskaber for unge over hele landet og vil gøre mental sundhedsfremme til en naturlig del af unges hverdag.

P3-Missionen er et initiativ på tværs af DR Lyd, dr.dk, P3’s sociale medier og i løbet af 2024 vil der løbende være P3-indhold og events, der sætter fokus på unges mentale trivsel.

P3 Missionens brandmarkører

Logo

Logoet findes i versioner med og uden tagline – og i sort og hvid. Tagline må aldrig stå uden logo. Tagline findes i lang og kort version.

Med kort tagline

Med lang tagline

Subline

Subline findes i en sort og hvid version. Subline må aldrig stå uden tagline og skal kun bruges når det giver mening. Nedenfor ses eksempler hvor subline er brugt.

Farver

Skrifttype

DR Publik er installeret på alle PC'er i DR. Arbejder du på MAC kan skrifttypen tilgås via DR_Design-serveren her:

smb://net.dr.dk/nle/950_ISILONX/DR_MASTERDESIGN/DR_DESIGN/DR_Basis/ 13_DR_Koncerntypografi

Arbejder du eksternt, kan skrifttypen rekvireres ved at skrive til designmanager@dr.dk

Understregning

5. element

P3 Missionen bruger, efter behov, en variant af P3’s 5. element.

P3 bruger kopi af logoets form og billeder som femte element. Det er med til at skabe et eksperimenterende udtryk, hvor vi ikke er bange for fejl og konstant er i bevægelse. Samtidig kan det både være seriøst, legende og humoristisk alt efter, hvordan man bruger det.

Da det femte element kan være meget dominerende, er det ikke meningen, det skal bruges på alt indhold, men er et greb, der mest skal bruges til overordnet P3-kommunikation.

Åbner

Åbneren findes i både sort og hvid.

Lukker

Lukkeren findes i både sort og hvid.