3 millioner nye abonnenter på et kvartal og nu 34 milioner betalende kunder i alt. Det er de hårde facts som Netflix offentliggjorde i forbindelse med deres kvartalsregnskab i går.
Til sammenligning har Spotify 6 millioner betalende kunder.
Netflix havde i første kvartal en indtjening på lige over 1 milliard dollars, svarende til 5,7 milliarder danske kroner, mens overskuddet var mere beskedent på lige over 15 millioner kroner.
På trods af det beskedne overskud fik regnskabet Netflix-aktien til at stige voldsomt, med næsten 25 procent, i det der hedder after-hours trading - handel med aktier efter de store børser er lukket.
Originalt indhold giver nye kunder
Den meget roste nyindspilning af serien House of Cards er en af grundene til, at kunderne strømmer til Netflix.
Da Netflix lancerede House of Cards, var det et opgør med måden hvorpå serier normalt bliver vist. Alle 13 afsnit blev lanceret på samme tid, hvilket var et brud med den klassiske TV-oplevelse, hvor man typisk kan se ét nyt afsnit om ugen.
En af spekulationerne der fulgte med den måde at lancere serien på var, at folk der var interesseret i serien ville gøre brug af den gratis prøveperiode på en måned, se alle 13 afsnit, og derefter afmelde deres abonnement.
Men ifølge Netflix har kun 8.000 gjort dette i det seneste kvartal.
Mere unikt indhold på vej
Og Netflix har tænkt sig at fortsætte med at producere unikt indhold og med at lancere alle afsnit af de nye serier den samme dag.
Så sent som den forgangne weekend lancerede Netflix alle 13 episoder af gyser-serien Hemlock Grove, som i den første weekend har haft flere streaminger, end House of Cards havde den første weekend den var tilgængelig.
I slutningen af maj følger så 15 episoder af serien Arrested Development, og til sommer lancerer Netflix en ny serie, Orange Is the New Black - et fængselsdrama af Jenji Kohan der også stod bag serien Weeds. Til efteråret lanceres så sæson 2 af Lilyhammer, som var den første serie, der blev produceret unikt til Netflix.
USA er det markant største marked
Mere end 1 milliard timer om måneden bruger Netflix-brugerne på at se Film og TV-serier, men indtil videre er USA det markant største marked.
Næsten 28 millioner af Netflixs betalende kunder er i USA, mens 6 millioner abonnenter kommer fra andre markeder - heriblandt Danmark hvor Netflix lancerede d. 15 oktober 2012.