Igen i dag må franske togpassagerer væbne sig med tålmodighed - omkring halvdelen af togafgangene er aflyst.
Faktisk er situationen så slem, at de franske statsbaner opfordrer sine passagerer til at "aflyse eller udskyde" deres rejser.
Problemet er bare, at én million udenlandske fodboldfans ventes til Frankrig i næste uge.
Og den nuværende strejke, der er indledt af fagforeninger som modtræk til en kontroversiel arbejdsmarkedsreform, er "ubegrænset". Der er med andre ord ikke sat bagkant på, hvornår den stopper.
Katastrofe for image
På Gare d'Austerlitz i Paris frygter 39-årige Carole Fouquet, der er ankommet med forsinkelse fra Orleans, at strejkerne vil fortsætte under EM, der begynder i Frankrig fredag 10. juni.
- Det vil være katastrofalt for Frankrigs image, mener hun.
- Vi er allerede bange for attentater. Vi har ikke behov for også at være bange for, om vi kan komme hjem om aftenen, siger Fouquet.
Forståelse for arbejdere
Også den 31-årige forsker Richard Dufour fra Avignon forventer langvarig strid om arbejdsmarkedsreformen, der vil give virksomheder lov til at lave lokale overenskomster uden om de store fagforeninger - også aftaler om at betale mindre for overarbejde eller andre forringelser.
- Der er chancer for, at det kan fortsætte under EM med togstrejker, blokader og så videre. Men man skal også forstå arbejderne, selvom det desværre vil give Frankrig et dårligt image, siger Dufour, der venter med knusende ro på sit forsinkede tog.
Der er stor forskel på hvilke typer offentlig trafik, der er ramt af strejken.
Således kører metroen i Paris nogenlunde som normalt. Derimod ruller kun en tredjedel af de regionale eksprestog, der forbinder hovedstaden med lufthavnen Charles de Gaulle - og landets nationalstadion.
Politiet garanterer EM
Myndighederne er ifølge politiforbundet Unité SGP Police ved at mobilisere det største sikkerhedsopbud nogensinde til en begivenhed på fransk territorium: I alt 90.000 politibetjente, gendarmer og private vagtfolk bliver udkommanderet til at passe på EM.
Politiforbundets talsmand Luc Poignant tror dog, at de utilfredse fagforeninger ikke for alvor tør forsøge at lamme turneringen. Og hvis de alligevel skulle strejke, giver det ikke problemer for sikkerheden, mener han:
- Men det giver ekstra arbejde. I stedet for eksempelvis at tage det hurtige regional-eksprestog, vil der blive stillet busser til rådigheder. Det bliver privatejede busser, men der vil altid være en måde at komme til det franske nationalstadion på eller til kampe andre steder, siger Luc Poignant.
Gæster uden benzin
Også i hotelbranchen frygter man strejkens konsekvenser.
- Forleden var der for eksempel folk, der tog tidligere afsted end planlagt, fordi de vidste, der ville komme denne togstrejke, forklarer Olivier Baguet, manager på Hotel Bastille de Launay i Paris.
Og sidste weekend havde gæster afbestilt værelser, fordi en stor del af Frankrigs tankstationer løb helt eller delvist tør for benzin og diesel på grund af blokader af benzindepoter og olieraffinaderier.
- Folk fra provinsen, men også folk fra Belgien og England, der rejste i bil, foretrak ikke at løbe nogen risiko, fortæller Baguet.
Ifølge den franske brancheforening for uafhængige hoteller risikerer man, at nok vil fodboldfans strømme til Frankrig, men de vil ikke blive hængende som turister.
- Vi frygter for EM. Jeg håber virkelig ikke det går galt, for så vil vi tabe endnu flere penge. Det vil ikke bare have økonomiske konsekvenser, men også være dårligt for Frankrigs image, siger Baguet fra Hotel Bastille de Launay.