De amerikanske tv-seere er mere end almindeligt plaget af tv-reklamer for tiden.
Under midtvejsvalget er tv-skærmene i USA's stue blevet ramt af ikke færre end 1,7 millioner tv-reklamer for kandidater til Senatet, Repræsentanternes Hus eller lokale guvernørposter.
Og 2014-valget er blevere grovere og dyrere end tidligere valg. Foreløbig er der brugt en milliard dollar - knap seks milliarder kroner - på tv-reklamer.
- Det er en meget negativ kampagne, især når vi kigger på reklamerne. Og antallet af interesse-grupper, der køber reklamer er steget kraftigt, siger Erika Franklin Fowler, der er leder af Wesleyan Media Projects på Wesleyan University i Connecticut.
Uafhængige grupper
Der er valg til Senatet, Repræsentanternes Hus og en lang række guvernørposter i delstaterne. Og særligt kampen om Senatet er blevet grov. Mere end hver anden reklame er negativ, viser resultaterne fra Wesleyan Media Project.
Og en stor del af de negative reklamer kommer fra uafhængige, politiske grupper, de såkaldte Super-PACs. De er uafhængige af de politiske kampagner, og derfor skal de ikke leve op til samme lovgivning som partierne.
Det giver kandidaterne en strategisk fordel, når grupperne arbejder for dem.
- Når en interesseorganisation er afsender på reklamerne i modsætning til kandidaterne selv, så skærmer gruppen kandidaten fra den kritik, der kan komme, når man bruger negativitet. Så der er en strategisk fordel ved at bruge de her grupper og lade grupperne lave angrebene, siger Erika Franklin Fowler.
Negativitet virker
Alle elsker at hade politikerne og deres reklamer. Men der er en grund til, at der bliver postet så mange penge i negative tv-reklamer: De virker.
- Amerikanere kan ikke lide negativitet generelt. Men negativitet er vigtigt for at få folk til at høre efter, og vi ved, at negativ information bliver husket bedre end positiv information. Det er derfor, de bruger dem. Og så kan de faktisk påvirke meningsmålingerne, siger Erika Franklin Fowler.
Valgkampen i delstaten Kentucky tager nu prisen som historiens dyreste valg til Senatet. Demokraterne og Republikanerne har tilsammen brugt godt 80 millioner dollar.
Se tv-reportage om de negative tv-reklamer i valgkampen i Kentucky i afspilleren i toppen af artiklen.