Det er stadig uvist, hvad der er blevet af Malaysia Airlines Flight MH370. Faktisk hober spørgsmålene sig bare op.
Dr.dk har her samlet de vigtigste af dem.
Hvad skete der?
Det er naturligvis det mest oplagte spørgsmål i hele sagen, men indtil videre er der meget lidt konkret viden om, hvad der egentlig er sket med Malaysia Airlines Flight MH370.
Det, vi ved, er, at flyet, en Boeing 777, lettede fra den malaysiske hovedstad, Kuala Lumpur, fredag 8. marts klokken 17.41 dansk tid. Efter planen skulle det lande i Kinas hovedstad, Beijing, klokken 23.30 dansk tid.
Efter en times tid i luften, omkring klokken 18.40 dansk tid, forsvandt kontakten dog til flyet, har Malaysia Airlines oplyst.
Malaysias premierminister har dog lørdag på et pressemøde bekræftet, at militære radar har opsnappet signaler fra flyet i omkring seks timer, efter det forsvandt fra de civilie radar.
På pressemødet fortalte premierministeren, at nogen ombord på flyet bevidst har slukket for flyets kommunikationssystem, herunder rapporterinssystemet og transponderen, der sender oplysninger om flyets placering, højde og retning til kontroltårne i nærheden.
Han understregede, at det ikke nødvendigvis betød tegn på kapring, og at man fortsat undersøger de nærmere omstændigheder omkring, hvem der slukkede systemerne og hvorfor.
Premierministeren sagde også, at nogen med vilje har drejet flyet tilbage mod Malaysia og videre mod vest for derefter igen at skifte kurs mod nordvest, før det forsvandt fra alle militære radarer.
Hvor er flyet blevet af?
Flight MH370 var netop fløjet ind i vietnamesisk luftrum, da man mistede kontakten til det. Det var derfor nærliggende at konkludere, at det er styrtet ned et sted i Det Sydkinesiske Hav.
Visse ting tydede på, at det var omkring Vietnam, at chancen for at finde flyet var størst. Da man mistede kontakten til flyet, var det syd for den vietnamesiske halvø Ca Mau, hvor det muligvis vendte om.
Men der er netop kommet oplysninger frem fredag og lørdag, som peger på, at det er i Den Bengalske Bugt eller Det Indiske Ocean, man skal lede.
Sammenstilling af satellit- og radardata gør, at man ifølge CNN nu arbejder ud fra to nye mulige ruter, som flyet kan have fløjet.
En nordlig korridor fra det nordlige Thailand i retning mod Kasakhstans og Turkmenistans grænser over Den Bengalske Bugt, eller en sydlig korridor fra Indonesien mod den sydlige del af Det Indiske Ocean. Derfor har man nu indstillet eftersøgningen i området omkring den oprindelige rute.
Reuters har tidligere talt med en kilde omkring den amerikanske del af efterforskningen, der siger, at det er mest sandsynligt, at flyet er fløjet sydover, hvor det formodentlig er løbet tør for brændstof og styrtet i havet.
Ruten henover Den Bengalske Bugt ville føre flyet mod indisk luftrum, hvor kilden mener, at det ville være blevet opdaget og afvist af det indiske luftvåben.
Hvornår finder man flyet?
Det er svært at gisne om, hvor lang tid det kan tage at finde et forsvundet og sandsynligvis styrtet fly. Og de efterladte skal ikke nødvendigvis regne med afklaring i nærmeste fremtid.
Tilbage i 2009 skete noget tilsvarende nemlig for et af Air Frances fly.
Flyet var den 1. juni på vej fra Brasilien til Frankrig og styrtede på vejen ned i Atlanterhavet. Et styrt, der kostede samtlige 228 personer om bord livet. Ligesom med Malaysia Airlines hørte man aldrig et nødkald fra piloterne.
Allerede dagen efter flyets forsvinden begyndte man at spotte vragrester, men alligevel tog det omkring to år at finde flyets sorte boks og resterne af skroget dybt nede på bunden af havet.
Uden at kende styrtets bane og havforholdene kan det være særdeles svært at finde frem til et flys sorte boks, som kan hjælpe efterforskerne med at afklare hændelsesforløbet - særligt på dybt vand eller i et svært terræn.
Eftersøgningen har indtil videre involveret 14 nationer, 57 skibe og 48 fly, der leder efter MH370.
Hvordan kan det lade sig gøre at flyve med falsk pas?
To af passagerne om bord på Malaysia Airlines-flyet rejste under falske identiteter med henholdsvis østrigsk og italiensk pas.
Begge pasholdere er dog i live og har via deres udenrigsministerier forklaret, at deres pas har været stjålet. Det italienske blev stjålet i Thailand i 2013, mens det østrigske blev stjålet for omkring to år siden.
Ifølge Interpol kontrollerede myndighederne i Kuala Lumpurs lufthavn ikke de stjålne pas, og derfor har det været muligt for de to passagerer at komme med på flyet.
Det beklager Interpols generalsekretær, Robert K. Noble, som håber, at alle lande vil tage ved lære af sagen om flyet fra Malaysia Airlines.
- For de uskyldige passagerer, som gennemgår omfattende sikkerhedsprocedurer før ombordstigning for at nå sikkert frem, håber jeg virkelig, at regeringer og flyselskaber verden over vil lære af denne tragedie om det forsvundne fly MH370 og begynde at kontrollere alle passagerers pas, siger Noble.
Er det terror?
Det oplagte opfølgningsspørgsmål er derfor så, om der kunne være terrorister, der har sneget sig med ombord på flyet.
I den forbindelse er det, fra dansk side, også interessant, at de to uidentificerede passagerer var på vej til henholdsvis Frankfurt og København.
Myndighederne har siden meldt ud, at man ikke mener, at de to mænd er terrorister.
En anden forklaring kunne i stedet være, at den falske italiener og østriger var illegale indvandrere. Der er flere eksempler på, at falske og stjålne pas er brugt for at komme ind i vestlige lande, og Sydøstasien udgør et voksende marked for stjålne pas.
Ifølge BBC blev der fundet ti falske pas, da et fly fra Air India styrtede i Mangalore i 2010, og 158 mistede livet.