Et EU-topmøde her til aften har fået et akut punkt på toppen af dagsordenen.
Stats- og regeringscheferne skal diskutere, hvordan de skal reagere over for Hviderusland, efter at et passagerfly fra Ryanair i går blev omdirigeret til hovedstaden Minsk. Her blev en fremtrædende kritiker af præsident Aleksander Lukasjenko anholdt.
På forhånd har EU-ledere brugt ord som "statsterrorisme" og "flykapring" om episoden.
Men Hviderusland siger, at man blot fulgte reglerne efter en bombetrussel mod flyet.
Der er dog nogle ret åbenlyse huller i dén forklaring. Her er fire ting, som hviderusserne stadig skylder en god forklaring på:
Hvor kom bombetruslen fra?
Da flyet fra Athen i Grækenland til Vilnius i Litauen var fløjet ind i Hvideruslands luftrum, modtog cockpittet en besked fra den hviderussiske luftfartskontrol, siger Ryanair.
Der var en "potentiel sikkerhedstrussel ombord" på flyet, fik piloterne at vide. Det vil sige en bombe.
I lufthavnen i Minsk blev flyet og bagagen undersøgt af bombehunde, der ikke fandt nogen eksplosiver.
Mandag har en højtstående embedsmand i det hviderussiske transportministerium oplyst, at bombetruslen mod flyet kom via e-mail fra den palæstinensiske bevægelse Hamas.
Embedsmanden gav ikke nogen forklaring på, hvorfor truslen var sendt til Minsk.
Var der tale om tvang?
En helt afgørende forskel på de to officielle forklaringer af hændelsen - Ryanairs og Hvideruslands - handler om, hvorvidt flyet blev tvunget til Minsk eller ej.
Hviderusserne siger, at besætningen selv valgte at skifte kurs og lande i Minsk.
Men det passer ikke, siger Ryanairs topchef, Michael O’Leary, der i irsk radio kalder episoden for en "statssponsoreret flykapring".
Den hviderussiske forklaring bliver tilsyneladende også modsagt af landets egen præsident.
I en pressemeddelelse skriver præsidentkontoret, at Lukasjenko personligt gav en "utvetydig ordre" om at sende et MIG-29 kampfly på vingerne for at "få flyet til at lave en u-vending og lande". Det skriver blandt andre skriver New York Times.
Hvorfor skulle flyet til Minsk?
I den oprindelige advarsel fra Hvideruslands luftfartskontrol fik flyet ifølge Ryanair besked på at omdirigere "til den nærmeste lufthavn, Minsk".
Men på hjemmesider, der følger flys bevægelser i realtid, kan man se, at flyet var langt tættere på det planlagte mål, Vilnius, end den hviderussiske hovedstad, da det vendte om.
Faktisk var flyet begyndt sin nedstigning mod Vilnius inden u-vendingen, skriver Reuters.
Uanset om flyet var under hviderussisk kontrol eller ej, da det vendte, er det svært at finde en logisk forklaring på, at det skulle tage den længere tur til Minsk med en potentiel bombe ombord.
Hvem er de manglende passagerer?
Der hersker lidt forvirring om passagertallet på Ryanair-flyet. Men det står klart, at der et regnestykke, som ikke vil gå op.
Myndighederne i Litauen siger, at 126 passagerer gik ind i flyet i Athen. Men da det endelig kom til Vilnius, var der kun 121, som gik ud.
Vi ved, at den fremtrædende hviderussiske regeringskritiker Roman Protasevitj blev anholdt i lufthavnen i Minsk. Det samme gjorde hans kæreste, russiske Sofia Sapega.
Men hvem er de tre andre, som ikke steg ombord på flyet igen?
Kort tid efter flyet skriftede kurs, begyndte det at svirre med rygter om, at der var agenter fra den hviderussiske sikkerhedstjeneste KGB med ombord.
Og det er en mistanke, som Ryanairs topchef, Michael O’Leary, gerne bidrager til.
- Vi mener, at der var nogle KGB-agenter, som også blev læsset af flyet, siger han.
Opdateret 17:18: I den første version af artiklen stod der, at Hviderusland ikke havde givet nogen forklaring på, hvor bombetruslen kom fra. En hviderussisk embedsmand har dog mandag sagt, at den kom fra Hamas-bevægelsen.