I dag kører forårets store familiehit, når de økologiske køer lukkes ud på græs på årets Økodag.
Det er faktisk blevet så stor en succes, at idéen nu har bredt sig til både Norge og England.
På norsk kommer økodagen til at hedde ku-slip.
- Vi er optaget af at formidle værdien af økologisk mad og landbrug. Derfor ser vi ku-slip som en rigtig god anledning til at invitere nordmændene ind på en økologisk gård, siger projektleder Marte Guttulsrød fra organisationen Oikos - Økologisk Norge.
I Norge begynder de i år på en enkelt gård og håber så, at idéen vil brede sig, så det bliver lige så stort som i Danmark, hvor 65 gårde deltager i årets Økodag.
I England er Økologisk Landsforeningens søsterorganisation også gået i samarbejde med den danske landsforening om en kampagne.
I Danmark har økologiskevarer en markedsandel på 10 procent, og det gør os til verdens førende økoland. Ifølge formanden for Økologisk Landsforening, Per Kølster, har økodagen stor betydning for salget i supermarkederne.
- Jeg tror, det har en rigtig afgørende betydning for det kendskab, den danske forbruger har til økologien, siger han og fortsætter:
- Det siger lidt sig selv, at når man kan få en kvart million tilskuere ud på en forårssøndag, så er det et udtryk for, at folk er meget interesserede og forstår, at der er en forbindelse mellem det, man ser på landet, og det, man køber i supermarkedet.