Halv pris på Black Friday og fan-afstemninger om andre ting end pølsenavne kan være fremtiden på Aalborg Stadion.
Tilskuerne svigter nemlig AaB, og der skal derfor nye tiltag til for at få folk op af sofaen. Det erkender AaB's administrerende direktør, Stephan Schors, der har flere tiltag på bedding:
- Folk efterspørger stemning, når de er på stadion. Vi skal i arbejdstøjet for at gøre det endnu bedre. Vores målsætning er, at alt det uden for fodboldbanen skal være en rigtig god oplevelse, så man har lyst til at komme igen.
I mandags var der samlet 4.024 tilskuere på Aalborg Stadion. Det banker gennemsnittet for hele efteråret ned under 7.000 - for fjerde gang på fem år.
Formanden for Danske Fodboldfanklubber, Rasmus Trenskow, der selv er AaB'er, siger, at det i øjeblikket er en lidt tam affære at komme på stadion.
- Stemningen er flad, siger han og skyder skylden på blandt andet kampplanlægningen.
- Kamptidspunkterne spiller jo en væsentlig rolle i det her. Kan man nå frem til spilstart, og kan hele familien komme med?
Stephan Schors barsler derfor med ændringer for at øge interessen.
- Vi har stadig et stort katalog over ting, vi kan gøre bedre. Dem arbejder vi på hver dag, siger den administrerende direktør.