Ny e-sport-organisation vil hjælpe iværksættere og skabe arbejdspladser

Iværksættere inden for e-sport skal styrkes, og en ny organisation vil skabe et inkubationsmiljø med plads til rådgivning og sparring.

Jens Martinus Pedersen har en vision om at skabe flere arbejdspladser og hjælpe unge e-sport- iværksættere godt på vej med en ny organisation i Odense. (Foto: © Jens nøRgaard Larsen, Scanpix)

Der er fart på udviklingen af e-sports-markedet, derfor er der brug for en organisation, som kan hjælpe unge iværksættere med deres planer og visioner med e-sport.

Det mener e-sports-entusiasten Jens Martinus Pedersen, som er en af initiativtagerne bag Jump, en ny e-sports-organisation.

- Det sidste halvandet år har jeg beskæftiget mig mere og mere med e-sport, og jeg kan se, at det er kommet for at blive. Det har en kæmpe påvirkning af - og en kæmpe interesse blandt - de unge, siger Jens Martinus Pedersen, der derfor ønsker at styrke netværket inden for e-sports-området.

Væksten inden for e-sport er så markant, at Danske Spil forventer, at e-sport i 2025 vil ligge i top tre over de sportsgrene, der udbydes spil på via dansk licens.

Hvis prognoserne holder stik, er der konkrete arbejdspladser i e-sport, mener Jens Martinus Pedersen. Derfor stiller Jump 300 kvadratmeter lokaler til rådighed til e-sport iværksætterne og tilbyder et dedikeret miljø med rådgivning om, hvordan man kan markedsføre sig og tænke strategi og produktudvikling på området.

Kontorlokalerne ligger lige over for kongres- og kulturhuset Odeon og kan for eksempel bruges til undervisning, events, it-løsninger, scouting, bootcamp eller træning.

- Vi ser en lang række relaterede forretningsområder opstå i kølvandet på den øgede fokus og interesse, der er for e-sport. To virksomheder har allerede meldt deres ankomst, fortæller Jens Martinus Pedersen, og lover, at de mest begavede projekter også bliver tilbudt startup-kapital.

Jens Martinus Pedersen er gået sammen med en gruppe forretningsfolk i Odense for at fuldføre visionen om at styrke Odenses position som førende inden for e-sport.