Irland og Sankt Patricks dag fik i går millioner af folk verden over til at iklæde sig grønne dragter, pynte op med firkløvere og vifte jublende med det irske flag.
Men når det irske lavprisselskab Ryanair for første gang folder sine landingshjul ud på landingsbanerne i Københavns lufthavn klokken 15:05 torsdag, skal de ikke regne med at blive mødt af glade flag.
Højst et surt viftende banner fra LO's medlemmer.
- Ryanair har en tanke om, at de kan operere på det danske arbejdsmarked udenom de danske vilkår. Her i landet aftaler vi vilkårene, og det kræver vi også, at Ryanair gør, siger LO's formand, Harald Børsting.
LO har bedt Arbejdsretten om at afgøre, om fagforbundets medlemmer lovligt kan indlede en sympatikonflikt med Ryanairs ansatte.
Selskabet vil nemlig ikke tegne en dansk overenskomst med de ansatte i Danmark, når de begynder at flyve fra deres nye base i København den 26. marts.
LO's medlemmer kan imidlertid ikke gøre meget mere end at demonstrere med bannervift og flyeruddeling, før Arbejdsretten har afgjort, om medlemmerne lovligt kan konflikte mod selskabet.
Ekspert: Det kan udvikle sig til klassisk konflikt
Hvis Arbejdsretten vurderer, at LO's medlemmer lovligt kan sympatikonflikte, kan det meget vel betyde, at fagbevægelsen indleder en massiv konflikt mod selskabet.
Det mener Søren Kaj Andersen, arbejdsmarkedsforsker ved Københavns Universitet.
- Så vil vi nok se konflikten folde sig ud - og så vil vi se en god klassisk konflikt mod Ryanair i Kastrup, siger han.
Truslerne om konflikt mod Ryanair har fået selskabets direktør, Eddie Wilson, til at kritisere den danske model og konfliktmulighederne i stærke vendinger.
Hvis Arbejdsrettens afgørelse giver fagbevægelsen ret til at sympatikonflikte, vil selskabet anke til EU.
- Intet andet land, som jeg kan komme i tanke om, tillader en at stoppe folk i at levere en service til et firma, fordi de vil have nogen til at indgå en kollektiv aftale. Det lyder som sådan noget, man gjorde for 300 år siden, siger han.
Ryanair truer tilbage
Efter LO bad Arbejdsretten om at tage stilling til spørgsmålet, fyrede Ryanair trusler tilbage mod fagforbundet: Hvis I konflikter, flytter vi vores forretning ud af København.
Og selv om en base i et land giver lukrative fordele og mulighed for at tage eksempelvis morgenruter, som ellers er meget besværlige at flyve med base i et andet land, vil en konflikt højst sandsynligt resultere i, at Ryanair flyver væk igen, vurderer arbejdsmarkedsforsker Søren Kaj Andersen.
- Hvis ikke Ryanair fuldstændig ændrer sin opførsel, så vil de flytte basen ud af Kastrup.
De danske lufthavne får besøg af mange flyselskaber, som ikke har base i Danmark, og som derfor kan flyve på udenlandske vilkår, uden danske fagforeninger kan gøre noget ved det. Hvis Ryanair flytter sin base ud af landet, vil de kunne flyve under samme forhold.
Transportministeriet og den danske transportminister, Magnus Heunicke (S), har for nyligt efterlyst EU-regulering i luftfartsindustrien. En af de ting, ministeren vil bede kommisionen om at afgøre, er reglerne for selskabers baser i EU-lande.
Følg begivenhederne ved Ryanairs først flyvning til Kastrup her på sitet, når vi sender live klokken 12:30.