Det skandinaviske flyselskab SAS fremlægger en forholdsvis dyster prognose for deres overlevelse i dagens kvartalsregnskab.
Men hvad betyder det egentlig for de rejsende, at de kan vælge et skandinavisk flyselskab som SAS?
DR Nyheder har spurgt nogle af de rejsende i Københavns Lufthavn. Og for nogle er det enormt vigtigt, at selskabet fortsat eksisterer. For andre betyder det ingenting.
Søren Mørch, der i dag skal rejse til Island med Icelandair siger, at SAS er garanti for orden og kvalitet.
- SAS har altid stået for noget godt og trofast og solidt. SAS, det er noget, der bare skal være der, siger han.
Men for Maya Andersen, der har sabbatår og i dag skal til Budapest, er det fuldstændig ligegyldigt, om Scandinavian Airlines eksisterer.
- For mig er det ligegyldigt. Så længe, der stadig er den samme mængde flyselskaber, så der ikke kommer mega meget trængsel på flyene, siger hun.
'Kæmpe krise'
SAS' egen vurdering er, at det er svært at komme i mål med den afgørende spareplan, som selskabet præsenterede ved seneste regnskab - SAS Forward.
Spareplanen omfatter blandt andet nye overenskomster med piloterne og kabinepersonalet - og at der skal slås en streg over store dele af selskabets massive gæld.
Og det får direktøren for SAS i Danmark, Simon Pauck Hansen, til at give en ret klar udmelding.
- Det er klart, at har vi ikke et bæredygtigt økonomisk fundament, og kan vi ikke konkurrere i det marked, som er utroligt intenst, har vi heller ingen berettigelse, siger han.
Aktieanalysechef i Sydbank Jacob Pedersen stiller det endnu skarpere op. Regnskabet understreger ifølge ham, at "SAS er i kæmpe krise".
- Vi er der, hvor det er sådan, at hvis ikke der sker noget, så eksisterer SAS ikke i denne her form om et år, siger Jacob Pedersen.
'Man ved jo heller ikke, hvad Icelandair eller Delta gør'
For Maya Andersen, der er på vej til Budapest, er det blandet andet prisen, der står øverst, når hun skal vælge flyselskab.
- Det, der betyder mest for mig, er prisen, når jeg skal vælge flyselskab. Men også arbejdsforholdene i flyselskaberne vigtige for mig, siger hun.
Og dem har der længe været kamp om i SAS, som desuden forventer at finde knap 20 procent af deres besparelser på personalet.
Ja faktisk ser de det som en helt grundlæggende del af at nå deres SAS Forward-plan - og derfor ser de den heller ikke lykkes, hvis ikke de når til enighed med de ansatte.
Men for Søren Mørch ændrer diskussionen om arbejdsforhold i SAS ikke så meget for ham. Han mener, der er sådan nogle konflikter i alle flyselskaber.
- Sådan noget er der jo alle steder, det betyder ikke så meget for mig.
Susie og Lars Nilsson, der plejer at flyve med SAS, men som i dag flyver med Delta hjem til USA, har heller ikke tænkt så meget over det.
- Men hvis ikke de behandler deres folk pænt, ville man nok gå et andet sted hen. Men man ved jo heller ikke, hvad Icelandair eller Delta gør, siger Susie Nilsson.
Maya Andersen forstår dog ikke, hvorfor SAS ikke kan få det til at fungere, når nu "alle andre kan".
Hun skal flyve med Norwegian i dag.