Nana præsenterede sin ide uden bukser på tv: Håber, det var det hele værd

Nana Rytter vil hjælpe kvinder af med et pinligt problem, der opstår ved intimbarbering.

Iført bikini.

Sådan foregik Nana Rytters besøg i 'Løvens Hule'.

Hun har nemlig udviklet et produkt, der kan være løsningen på et for mange pinligt problem: Røde knopper efter intimbarbering. Noget, som Nana Rytter selv har haft store problemer med.

Den 35-årige iværksætter overbeviste i løbet af 120 sekunder en af de kvindelige "løver", designeren Ilse Jacobsen, om, at hendes virksomhed ShaveSafe skulle have en investering. Hun gik efter lidt betænkningstid med til, at Ilse Jacobsen måtte købe hele 40 procent af hendes virksomhed - og hjertebarn.

Det er dog langt fra gået som forventet for Nana Rytter siden hendes medvirken i DR-programmet, der blev optaget sidste år.

Det afslørede hun, da hun tirsdag aften svarede på læsernes spørgsmål på dr.dk.

- Da Ilse ændrede sin virksomhedsstruktur efter programmet, følte jeg ikke, at vi var helt det rette match. Vi blev derfor i stedet enige om, at hun købte fem procent af min virksomhed, fortæller Nana Rytter.

- Ilse er en hård businesskvinde

Ilse Jacobsen ville oprindeligt investere 375.000 kroner for 40 procent af virksomheden, men kontrakten landede på nogle helt andre tal: 50.000 kroner for fem procent - og med Ilse Jacobsen som ’silent partner’.

- Ilse er en hård businesskvinde. Vi endte med en kontrakt, hvor Ilse faktisk slet ikke er inde over virksomheden eller samarbejder med mig. Det betyder, at hvis jeg sælger virksomheden, er hun tvunget til at sælge med, og hvis jeg gerne vil have en ekstra partner ind, har hun ikke noget at skulle have sagt i forhold til det, fortæller Nana Rytter.

- Jeg håber bare, at det har været alle fem procent værd at være med i programmet.

Den unge iværksætter ærgrer sig over, at det ikke lykkedes at finde en partner, der kunne hjælpe hende med at få produktet ordentligt ud på markedet.

Har stadig brug for hjælp

Hendes barberskum kan i dag købes i de fleste apoteker og helsebutikker i Danmark. Men drømmen er, at produktet kommer ud til mange flere, og Nanna Rytter skal med egne ord "ud og sparke flere døre ind hos forskellige forhandlere" - både i Danmark og hele det europæiske marked.

- Jeg har stadig 100 procent brug for hjælp til at komme ud over rampen og få udbredt kendskabet til mit barberskum, siger hun og understreger, at hun lige nu har mere brug for viden og gode kontakter end penge.

- Jeg vil gerne kunne leve af det - og hjælpe så mange som muligt af med deres knopper.