De sidste par år begyndte Sigurd Bank at få lidt ondt i maven over den tøjbranche, han havde været en del af i mere end 15 år.
I takt med at bæredygtighed blev et modeord, og mærker stod i kø for at erklære sig grønne, begyndte ubehaget at stige hos Sigurd Bank.
For i en branche, hvor han oplever, det ofte handler mere om salg og mængde, og hvor selv de på papiret bæredygtige materialer er med til at forurene, er der lang vej til egentlig at kunne erklære sig bæredygtig.
Det er ikke fordi, han ikke selv har taget stilling til tøjindustriens miljøbelastning. Tværtimod. For fire år siden startede han startet sit eget mærke, mfpen, der er bygget på tanker om lang levetid og materialer lavet primært af ’deadstock’ – altså reststoffer, som producenten ikke får solgt, og som derfor ellers ville blive kasseret.
Alligevel følte han nu, at han måtte kunne gøre noget mere.
Derfor besluttede han at tage endnu flere konsekvente, bæredygtige valg for sit eget mærke. Ikke fordi det er bæredygtigt, men fordi det er sund fornuft, som han siger.