Smartphone-giganten Samsung har lanceret en ny musiktjeneste kaldet Milk Music. Den skal levere gratis musik uden reklamer til alle dem, som ejer en Samsung Galaxy-telefon, skriver BBC.
Indtil videre kan tjenesten kun bruges på Samsung Galaxy-smartphones i USA. Tjenesten indeholder over 200 radiostationer og 13 millioner sange.
Til sammenligning indeholder Spotify over 20 millioner sange, og hver dag tilføjes der over 20.000 til listen.
Samsung indtræder med deres nye tiltag i et marked i stærk udvikling, hvor firmaer som Apples Itunes og Spotify allerede sidder.
Spotify tager måske næste skridt
Spotify, som de fleste efterhånden kender, er nu ifølge Financial Times klar til det næste skridt, og skal muligvis snart børsnoteres.
Hvis det sker, vil værdien af Spotify blive noteret til 4 milliarder dollars, det vil sige 21,5 milliarder danske kroner, skriver Ritzau.
Samsungs vicedirektør, Daren Tsui, er dog ikke skræmt af sine konkurrenter:
- Vi føler, at selvom der er meget konkurrence indenfor musikområdet, er der stadig plads til forbedring, siger Daren Tsui ifølge BBC.
Samsungs fremtidsplaner stadig usikre
Samsung skriver inde på deres support-hjemmeside for Milk Music, at tjenesten lige nu er gratis og uden reklamer - der hentydes altså til at dette med tiden kan ændres.
Om Milk Music i fremtiden også vil være tilgængeligt på de europæiske Smartphones, fortæller hverken BBC eller Samsung noget om.