Danmarks YouTube-stjerner sætter ild til nettet: Her er deres opskrift

Hvordan bryder man koden til at underholde hundredtusindvis af fans på sociale medier? 14-årig youtuber lokker gode råd ud af stjernerne på Guldtubens røde løber.

Bevæbnet med en fandenidvoldskhed og vilde idéer har en purung generation af digitale værtstalenter taget de sociale medier med storm.

Prisuddelingsshowet Guldtuben hyldede i aftes i København cremen af de danske superstjerner på Instagram, Snapchat og YouTube.

En generation af selvskabte brands, der opererer med visningstal og publikumsskarer, der ville få de fleste mediechefer til at sukke tungt.

Alene stjernen Rasmus Brohave har over 40 millioner visninger på sin kanal, hvor han blandt andet farver sit hår grønt, laver vilde baconretter og beretter (aka. vlogger) fra sin hverdag.

Der iøvrigt må siges at være alt andet end normal, når 250.000 YouTube-subscribers kigger med, og man har kendisstatus.

Men hvad kræver det at slå igennem? Vi har allieret os med den 14-årige youtuber, William Tougaard, der med sine 11.000 subscribers betegner sig selv som en 'upcoming youtuber', der på sigt gerne vil drive det endnu længere.

Her træder han i rollen som reporter på den røde løber til Guldtuben 2017 for at snakke med store stjerner som Armin og Kristine Sloth, der har brudt koden til at nå ud til flere hundrede tusinde mennesker.

Hvad skal der til for at nå til tops - og hvad man ikke skal gøre?