Et Norwegian fly, der skulle flyve 260 danske passagerer hjem fra Thailand, er udsat på ubestemt tid.
Flyet skulle være lettet fra Bangkok fredag formiddag, men på grund af tekniske udfordringer kom flyet aldrig i luften.
Indtil videre er 170 feriegæster fløjet hjem via andre afgange eller flyselskaber, men tilbage på lufthavnshotellet i Bangkok sidder stadig 90 frustrerede danskere i uvished.
En af dem er Marianne Dolva, som har været på ferie i Thailand med sin mand. Hun er ved at være godt frustreret:
- Jeg synes, Norwegians håndtering er fuldstændig skandaløs. Deres informationsniveau er så dårligt, siger Marianne Dolva.
Hun blev efter ti timer i lufthaven fredag aften indlogeret på lufthavnshotellet i Bangkok, hvor hun sammen med sin mand afventer besked fra Norwegian.
- Vi er måske 80 på hotellet. Folk er trætte. Det er en sindssyg dårlig afslutning på en ferie, siger Marianne Dolva og fortæller, at de gentagne gange har forsøgt at få klar besked fra Norwegian uden held.
Den seneste melding lyder på, at de skal flytte til et nyt hotel og "måske" komme med et fly mod Europa tirsdag.
- Vi ved ikke, om vi får refunderet billetten, hvis vi køber en ny. Vi får ingenting at vide. Folk er ved at være ret desperate, siger Marianne Dolva, som er vant til at rejse, men "aldrig har oplevet noget lignende"
Norwegian: Vi gør, hvad vi kan
Hos Norwegian forstår pressekonsulent Charlotte Holmbergh udmærket, at passagererne har været frustrerede. Hun skriver i en mail til DR, at de resterende 90 passagerer netop har fået en sms om, at de kan rejse hjem i morgen.
- De passagerer, som er tilbage, har fået en sms om, at de kan rejse hjem i morgen.
- Vi beklager selvfølgelig ulejligheden, siger hun og tilføjer, at der er oprettet en hotline, som folk kan ringe til, hvis de har spørgsmål.
Flyet blev ifølge pressekonsulenten aflyst på grund af tekniske problemer.
- Jeg har ikke flere detaljer lige nu. Men sikkerhed er vores første prioritet. Og vi arbejder på at få folk ombooket.