Både drenge og piger, børn og voksne leger med Lego, og det er blandt andet de faverige klodsers evne til at ramme bredt hos flere målgrupper, der gør Lego til verdens stærkeste brand.
Det slår konsulenthuset Brand Finance fast i en ny undersøgelse, der viser, at Lego i år har overhalet Ferrari, der var verdens stærkeste brand sidste år.
Ifølge undersøgelsen er en vigtig grund til, at brandet Lego står ekstra stærkt i år, at den populære film 'The Lego Movie' havde premiere i starten af 2014.
Klodserne reddede Henriks liv
En af de voksne, som er særligt begejstret for Lego, er Lego-entusiast Henrik Kunz. De sidste to år har han brugt flere timer om dagen på Lego - både alene og sammen med vennerne fra Danmarks Lego-entusiastforening, Byggepladen.
Og Henrik Kunz synes ikke bare det er sjovt at lege med Lego - han mener også, at klodserne har reddet hans liv.
Se hvordan Lego-klodserne har reddet Henrik Kunz' liv i videoen i toppen af artiklen.