Brancheorganisationen Horesta meldte onsdag eftermiddag ud, at Booking.com vil udbetale de penge, som adskillige danske hoteller og overnatningssteder har til gode hos dem.
Men den melding giver flere af de berørte ejere af hoteller og overnatningsstederne ikke meget for.
Sådan lyder reaktionen fra Bella Hessellund, der er ejer af overnatningsstedet Skelby Præstegård i Gedser.
- Det har vi hørt på i tre måneder fra Booking.coms side. De har sagt flere gange, at pengene kommer. Så vi vil gerne se det, før vi tror på det, siger Bella Hessellund.
Hun har omkring 120.000 kroner til gode hos den hollandske bookingportal.
- Jeg venter med at fejre det, før pengene står på kontoen, siger hun.
Samme holdning har Alice Lauridsen, det står bag feriehuset Brøns ved Skærbæk.
Hotelkæde er også tvivlende
Helle Kramer, der er indehaver af et bed and breakfast-sted kaldet Troldegården i Køge, har også penge til gode, og hun er ligeledes skeptisk.
- Hver gang, jeg har ringet til dem, har de sagt, at jeg står på en akutliste, og at de vil overføre pengene. Men jeg har bare ikke fået nogen penge endnu.
- Derfor er det rigtig svært at tro på, at pengene kommer lige nu, siger hun.
Bestyrelsesformand hos selskabet Danske Hoteller, Erik Sophus Falck, er også mistroisk oven på Booking.coms udmeldning.
- Vi har hørt sangen om, at tingene snart løses de sidste 14 dage, og der er ikke sket noget som helst, siger han.
Danske Hoteller er en kæde af 25 hoteller spredt ud over hele landet.
Ifølge Erik Sophus Falck lyder de hotellers samlede tilgodehavende hos Booking.com på 5.120.000 kroner.
Få alternativer til booking.com
Helle Kramer mener, at det som ejer af et bed and breakfast-sted er svært ikke at samarbejde med Booking.com.
- De har nærmest monopol på markedet. Så hvis jeg hopper over på en anden portal som for eksempel Hotels.com, så vil det formentlig betyde kun halvfyldte værelser.
- Det kan jeg ikke leve af, siger hun.
Trods Booking.coms stærke markedsposition mener Bella Hessellund, at det er værd at notere sig, at brancheorganisationen Horesta nu er gået ind i sagen.
- Det giver et lidt større håb for at få pengene tilbage, når Horesta er gået ind i det. De har nogle andre kræfter, end vi har som et enkelt overnatningssted, siger hun.
For når Bella Hessellund har kontaktet Booking.com på egen hånd, har hun fået en kold modtagelse.
- Jeg har mildest talt følt, at vi er blevet behandlet med en form for arrogance fra Booking.com i den måde, de har håndteret vores henvendelse på, siger hun.
Booking.com har ikke ønsket at stille op til et interview med DR.
Men i et skriftligt svar skriver de, at de manglende betalinger skyldes uventede tekniske problemer.