Henrik og Kalle bevæger sig ind bag fjendens linjer.
Er en kunstners talent for at skabe godt indhold på TikTok vigtigere end talentet for at spille musik? Wiebke Averbeck har i mere end 10 år arbejdet som: 'product og promotion manager' ved Universal Music, og er klar til be- og afkræfte vores bange anelser om udviklen i den kommercielle del af musikbranchen.
Vi besøger også produceren Nicki Pooyandeh, der spytter hits ud fra sit lille studie i det indre København. Gilli, Branco og Tessa har nydt godt af hans evner bag knapperne, men hvad er hans metode? -og er der en opskrift på, hvordan man laver et hit?
Indhold
- TitelTid
Ny musik skal dø!
Hitlisterne domineres af musik, som er sovset ind i autotune og skabt på en computer. Der er flere og flere gentagelser, og færre og færre toner og variationer.
Kalle og Henrik er to musikelskere, der dykker ned i tidens tandløse og tankeløse toner for at finde ud af, hvad der driver musikken frem i dag, og om vi er ved at hælde håndværket ud med badevandet?