Mikkel Hansen er 10 år og går på Høng Skole i Vestsjælland. Mikkel går i en helt almindelig folkeskole-klasse, men han har ADHD, og det påvirker ham i skolen.
Det meste af skoledagen sidder han afskærmet fra resten af klassen oppe ved tavlen med ansigtet ind mod væggen, så han ikke forstyrrer - eller bliver forstyrret.
- Jeg bliver ked af det som forælder. Jeg bliver frustreret, siger Mikkels mor Michelle Hansen.
Han føler, han er anderledes
Mikkel klarer sig godt fagligt, men han har det svært socialt. Michelle Hansen føler ikke, at skolen kan rumme hendes søn.
- Han kan ikke sidde med en sidekammerat og lave opgaver som de andre børn kan, fordi de ikke kan rumme ham, siger hun.
- Han har sagt flere gange: "Jeg er jo ikke som de andre, mor", siger Michelle Hansen.
Det gør ondt som forælder
Høng Skole arbejder på at få Mikkel Hansen til at fungere i klassen med 27 elever. Men Michelle Hansen synes, han mangler en pædagog til at støtte ham især i frikvartererne.
- Mikkel har ikke nogen bedste venner i klassen. Han har ikke nogen, han rigtig leger med eller er sammen med i fritiden, og det gør da ondt som forælder, fordi vi ved, hvor vigtigt det sociale er, siger hans mor.
Skoleinspektøren på Høng Skole hedder Bo Søndergaard. Han siger til DR Sjælland, at skolen altid kan bruge flere lærere og pædagoger. Han synes dog, at skolen gør det rigtigt godt med de lærere og pædagoger, de har.