Sidste sommer begyndte en ny folkeskolereform, som blandt andet betød, at eleverne skal gå i skole i flere timer og bevæge sig mere i undervisningen.
Nu har partierne bag reformen afsat 75 millioner kroner til at undersøge, hvordan reformen virker.
Undersøgelse skal vise styrker og svagheder
Undersøgelsen ser blandt andet på undervisningen, skolernes ledelse, trivsel og tilbud til børn med specielle behov, for eksempel ADHD eller ordblindhed.
Om 5 år skal undersøgelsen være færdig og give viden om, hvad der virker og ikke virker, siger undervisningsminister Christine Antorini (Socialdemokraterne).
- Med den viden kan vi fastholde styrkerne og sætte ind, hvor der er brug for forbedringer, siger hun.
Reformen skulle have været undersøgt tidligere
Danmarks Lærerforening synes, det er godt, at reformen nu skal undersøges.
Men foreningens formand, Anders Bondo Christensen er ikke helt tilfreds.
Han mener, at man burde have lavet reformen ud fra forskning - i stedet for at indføre reformen, og derefter undersøge den.
/ritzau/
https://www.facebook.com/DRNyheder/posts/1116137395103450