Børnetelefonen er et rådgivnings-tilbud, hvor børn anonymt kan få hjælp af frivillige voksne rådgivere.
Sidste år kontaktede flere end 41.000 børn fra hele landet Børnetelefonen for at få hjælp og vejledning. For eksempel om mobning eller kæreste-sorger.
Det er en stigning på 36 procent i løbet af fem år. Det viser tal fra Børnetelefonen.
Direktør: Børnetelefonen kan hjælpe
Rasmus Kjeldahl er direktør for Børns Vilkår, som driver Børnetelefonen. Han mener, at der er flere grunde til, at flere børn ringer til Børnetelefonen.
Han siger, at Børnetelefonen har fået flere frivillige voksne og længere åbningstider. Og børn kan nu også sms’e og chatte med Børnetelefonens rådgivere.
Rasmus Kjeldahl siger også, at børnene har fundet ud af, at Børnetelefonen kan hjælpe dem. Derfor ringer flere børn, siger han.
Så mange børn ringer til Børnetelefonen
- •
Henvendelser i 2012: 30.455
- •
Henvendelser i 2016: 41.627