Lige nu leder DR efter de sange, der skal dyste om sejren i næste års Melodi Grand Prix - og man kan stadig nå at sende bidrag ind.
Men hvordan lyder et ægte Grand Prix-hit?
DRs Grand Prix-kommentator Ole Tøpholm giver her sit bud på vejen til den ultimative Grand Prix-basker.
Omkvædet er det vigtigste
I år har DR annonceret, at de leder efter sange med "et fængende omkvæd" - og den prioritering er Ole Tøpholm helt enig i.
- Omkvædet er det ubetinget vigtigste element i en god Grand Prix-sang. Det skal være fængende, og du skal kunne nynne med, første gang du hører melodien, siger han.
Ifølge Ole ligger nøglen til succes allerede i sangens første sekunder.
- En lækker intro er vigtig. Det er her, man skal fange seerne, så de bliver siddende i sofaen og ikke går ud og laver kaffe midt i nummeret. Det er for mange første gang, de hører sangen, så det er vigtigt, at den sidder der efter de første 10 sekunder.
Slut af med et brag
En typisk Grand Prix-sang varer kun tre minutter, så helt til det sidste handler det om at gøre størst muligt indtryk på seerne derhjemme.
- I det sidste omkvæd skal den have alt, hvad den kan trække. Det handler om at skabe en fest og sprede godt humør. Svenskertricket med at gå en halv tone op i sidste omkvæd er en kliché – men det virker i Grand Prixet.
- Sangen skal slutte af med et brag. Der er ingen Grand Prix-sange, der bare fader ud. Der skal knald på til sidst, siger Ole Tøpholm.
Sceneshowet skal tænkes ind i sangen
Der er masser af effektive og billige tricks, man kan hive frem, når man skal synge de 12 points hjem - men man skal alligevel træde varsomt, mener den danske Grand Prix-kommentator.
- Man må gerne bruge nogle af de her tricks, men det må ikke blive for meget. Tiden, hvor de svenske kliché-bomber vandt, er ovre. I dag handler det om at skrive en sang, der er grænseoverskridende. Sangen skal ikke kun lyde dansk eller svensk, men favne bredt på tværs af Europas grænser, siger Ole Tøpholm.
Og skal man hive stemmer hjem, er det vigtigt at tænke sceneshowet ind i sin sang.
- En ting er sangen, noget andet er det visuelle udtryk. Det betyder simpelthen så meget i konkurrencen, at man er nødt til at tænke det ind i sangen, når man sidder og komponerer derhjemme. Sidste års svenske vinder er et godt eksempel. Sangen var god, men scenenshowet og det visuelle var også virkelig tænkt ind i sangen.
Du kan selv være med i Melodi Grand Prix
Går man med drømme om at deltage i næste års konkurrence, er muligheden der stadig - men man skal skynde sig.
Der er nemlig deadline for indsendelse af sange d. 7. september.