En klager fandt, at en omtale på dr.dk af en kommende koncert med bandet AC/DC havde en sådan karakter, at den fremstod som en reklametekst. Efter at DR Programproduktion havde undladt at svare, tog lytter- og seerredaktøren selv sagen op. I indstillingen til sagens afgørelse understregede han, at DR selvfølgelig skal kunne bringe en historie om en koncertnyhed, men at den pågældende historie i sin helhed var så anprisende og købsanvisende og så tæt på en reklametekst, at den var i modstrid med DRs Programetik. Det blev dog tilføjet, at der er mange gråzoner i diskussionen om skjult reklame og at definitionerne ikke er skarpe og præcise. Da de nævnte historier om koncerten med AC/DC imidlertid fremstod som tekster, der havde karakter af reklame, blev de fjernet fra dr.dk.
Omtale af koncert med AC/DC på dr.dk. Afgørelse den 20. februar. 2009. Medhold.
En klager fandt, at en omtale på dr.dk af en kommende koncert med bandet AC/DC havde en sådan karakter, at den fremstod som en reklametekst. Efter at DR Programproduktion havde undladt at svare, tog lytter- og seerredaktøren selv sagen op...