Den 15. februar 2011 handlede Magasinet Penge om hvorledes de såkaldte bruttolønsordninger er opbygget. Som et gennemgående eksempel anvendte udsendelsen en virksomhed, der havde mange forretninger i kraft af multimedieskatten og bruttolønsordningen. Den 17. februar klagede en seer over, at der var tale om skjult reklame. Den 30. marts afviste redaktionen klagen - bl.a. med den begrundelse, at virksomheden var blevet behandlet kritisk. Den 26. april ankede seeren klagen til lytter- og seerredaktøren. Han konkluderede i sin indstilling:"Magasinet Penge den 15. februar indeholdt et brud på reglerne om skjult reklame i DR's Programetik. Det var velbegrundet, at udsendelsen brugte virksomheden Atea som gennemgående eksempel i en beskrivelse af de såkaldte bruttolønsordninger. Den særlige og lange fremhævelse af firmaets katalog var imidlertid ikke tilstrækkeligt redaktionelt begrundet. Dermed har DR i dette tilfælde ikke levet op til sine egne programetiske standarder."
Du kan læse hele redaktørens klagebehandling her.