Tro til salg
Alle
De store religioner og trosretninger er opstået i anden tid. Men kan noget, der er så gammelt, blive ved med at være relevant? Hvad sker der, hvis man kigger på troen, som var det et produkt? Vi har som et eksperiment samlet 3 skarpe reklamefolk, som vil sælge 4 religioner til den moderne forbruger.
I Frederiksberg Sogn er sognepræst Lars Gustav Lindhart bekymret for folkekirkens fremtid. Han ser gerne, at langt flere kommer i kirke. Kan reklamefolkene hjælpe med at forløse det ønske? Skal folkekirken til at bruge helt nye metoder for at lokke flere
Asatroen er vikinger, mjød og maskuline brøl i den våde skov. Eller er det egentlig den vare, vores nordiske guder sælger? Reklameteamet vil finde ind til kernen af Asatro og tager en urgammel kamp op mellem kristendommen og de nordiske guder. Udløber: 1
Islam bliver ofte forbundet med had og terror. Muslimer For Fred føler, at det image står i vejen for Islams egentlige budskab. Reklamefolkene vil derfor skabe en imagekampagne, der skal få danskerne til at se Islam med nye briller. Udløber: 23. okt 2026
Mindfulness og troen på sig selv er et mål for mange forbrugere i den moderne verden. Men alligevel forbinder mange buddhismen med ældre herrer i orange dragter, der dyrker deres tro i øde klostre. Reklameteamet kommer på lidt af en opgave, når de skal sæ
- Kanal
- DR2
- Kategori
- Livsstil, Kultur