Når de danske fodboldkvinder til sommer spiller EM i Holland, så bliver det med en sponsor i ryggen. Holdet har nemlig endelig fundet en hovedsponsor.
Oddset, der er en del af Danske Spil, støtter op om de danske kvinder i de næste to år i en aftale, der løber til og med VM i Frankrig 2019.
Det oplyser DBU i en pressemeddelelse.
- Danske Spil er en af sværvægterne i erhvervslivet og derfor er det et stærkt signal, når en virksomhed, der umiddelbart har mænd som deres primære målgruppe, kan se mulighederne og værdien i et partnerskab, siger kommerciel direktør i DBU, Katja Moesgaard.
De danske fodboldkvinder er kvalificeret til denne sommers EM-slutrunde i Holland og har i det hele taget leveret gode resultater de senere år, mens profiler som Nadia Nadim og Pernille Harder også imponerer på deres respektive klubhold og har fundet plads i flere fodbolddanskeres bevidsthed.
Forbilleder
For Danske Spil, der står bag Oddset, udgør kvindefodbold dog endnu ikke en stor del af forretningen. Det afholder dog ikke den nye sponsor fra at bakke op om de rødhvide.
- Kvindefodbold er helt ærligt ikke det store forretningsområde for Danske Spil, og på trods af, at der heller ikke er så mange, der følger med i kvindefodbold, har vi alligevel valgt at være sponsor. Fordi vi har stor beundring for de kvinder, der spiller topfodbold og dyb respekt for, at de er forbillede for så mange pigespillere, siger marketingschef hos Danske Spil, Søren Nielsen.