At kvinderne var en lille minoritet på det hackede utroskabssite, Ashley Madison, er efterhånden velbeskrevet - men nu viser en ny analyse, hvor lidt de få kvinder faktisk brugte sitet.
Tallene viser, at Ashley Madisons brugerskare stort set var en flok mænd, der havde snøren ude efter en lang række falske kvindeprofiler, hvor af blot meget få nogensinde tjekkede deres indbakker.
Det er sitet Gizmodo, der nu offentliggør en analyse af de lækkede data, heraf af nogle særlige datafelter, fx feltet mail_last_time, der er blankt, hvis man aldrig har tjekket sin indbakke hos utroskabsnetværket.
Millioner af mænd
Her viser tallene, at 20.269.675 mænd ud af de i alt 33 mio. brugere har tjekket deres beskeder på et eller andet tidspunkt. Kigger man på kvinderne, har blot 1.495 tjekket deres indbakker, skriver Gizmodo.
På samme vis har over 11 mio. mænd brugt den interne chatfunktion - til at tale med de blot 2.409 kvinder, der ifølge de lækkede data har chattet på sitet.
Tallene viser også, at tæt på 70.000 af de kvindelige profiler er oprettet fra en IP-adresse, der med stor sandsynlighed udgør en intern computer hos Avid Life Media, der ejer Ashley Madison.
Gemte data om fold, de lovede at slette
Sitet, der blev markedsført som et netværk for folk, der leder efter en affære, blev hacket for lidt over en måned siden, og i sidste uge frigav hackerne så nogle af de hackede data.
De viste sig at være meget detaljerede profiler på sitets brugere, herunder også nogle, der ellers havde betalt et særligt gebyr for at blive slettet fra tjenesten, hvilket de kun blev delvist.
Ofrene for hackerangrebet har reageret vidt forskelligt, men flere har rejst gruppesøgsmål mod Avid Life Media, både i USA og Canada - og virksomheden har selv udlovet en dusør til dem, der kan afsløre hackernes identitet.
Nemt at oprette profil
Det var gratis at oprette en profil på Ashley Madison, men først hvis man ville kommunikere med andre skulle man købe credits, hvilket skete med kreditkort. Den lette adgang til at oprette profiler betyder også, at mange af de mindst 33 mio. profiler har vist sig at være falske.
Til gengæld har ejerne til nogle af de ægte profiler oplevet afpresningsforsøg allerede, ligesom at de lækkede data indeholder mails fra selskabets ledelse, hvori de diskuterer, at de selv har hacket en konkurrent, har sikkerhedsjournalisten Brian Krebs afsløret over flere omgange.
Ingen har endnu afsløret identiteten på hackerne.