Dorthe Kristensen fra Oddesund er godt og grundigt træt af PostNord.
I sommer sendte hun en pakke til Grønland, men den er stadig ikke nået frem. Og forleden oplever hun så en ny postsag med forsinkelse. Men PostNord reagerer ikke på hendes henvendelser.
- Jeg er rasende på PostNord, lyder det fra Dorthe Kristensen.
8. august 2017 sendte hun en 16 kilo tung kuffert med primært tøj op til sin familie i Grønland. Pris: 580 kroner. Men her 5,5 måned efter er kufferten stadig som sunket i jorden.
- Det er simpelthen for dårligt, mener den utilfredse postkunde.
Men her stopper post-frustrationerne ikke for Dorthe Kristensen. Den 11. januar modtager hun selv et brev, der har været halvanden måned undervejs. Og vel at mærke ikke fra Grønland.
- Brevet er sendt den 27. november fra Thyholm til Oddesund, og vi fik det nu her 11. januar. Og der er cirka ti kilometer imellem Thyholm og Oddesund, påpeger Dorthe Kristensen.
Hun har flere gange kontaktet PostNord om den forsvundne kuffert.
- Men når man ringer og skal snakke med vedkommende, der har mailet til en, er de der ikke. De lover at ringe tilbage, men der sker ingenting. Det er for dårligt, siger hun - og tilføjer:
- Min tålmodighed er brugt op, så nu går jeg i pressen.
Kunderservicechef giver stor undskyldning
DR P4 Midt & Vest har kontaktet PostNord, der nu har undersøgt sagerne om det forsinkede brev og den forsvundne kuffert.
Og selskabet erkender, at der er sket en fejl i forhold til behandlingen af Dorthe Kristensens postforsendelser og den efterfølgende behandling hos Kundeservice.
- Jeg er rigtig ked af, at kufferten ikke er kommet frem, og endnu mere ked af, at hun ikke har fået hjælp. Det er ikke godt nok, siger kundeservicechef Henrik Larsen.
Han har nu givet Dorthe Kristensen en stor undskyldning og vil sørge for, at PostNord afregner, hvad hun har til gode i tabt værdi og porto.
Men kufferten, den er væk.
- Vi aner simpelt hen ikke, hvor den her kuffert er henne, erkender kundeservicechefen fra PostNord.
Dorthe Kristensen er tilfreds med at få en opringning fra kunderservicechefen, men undskyldningen har ikke mildnet hendes syn på PostNord.
- Hvorfor skal man gå i pressen for at få hjælp? Det kan ikke være rigtigt i dagens Danmark. Jeg har ikke tillid til PostNord mere, siger Dorthe Kristensen.
PostNord har netop søsat en stor annoncekampagne i flere aviser, hvor postledelsen fastslår, at det skal være slut med utilfredse kunder og forsinkede breve og pakker. Finans.dk skriver om kampagnen, at den kommer efter PostNord i december omdelte 10.000.000 pakker og breve til danske kunder. Men 500.000 kunder fik deres pakker og breve for sent, erkender postledelsen.