Flypassagere ved for lidt om rettigheder

Flypassagerer ved ikke nok om de rettigheder, de har, hvis deres fly er forsinket eller aflyst.

Flypassagere ved ikke nok om de rettigheder, de har, hvis deres fly er forsinket eller aflyst. (Arkivfoto) (Foto: © KLM, Aalborg Lufthavn)

Flypassagerer ved ikke nok om de rettigheder, de har, hvis deres fly er forsinket eller aflyst.

Derfor har Forbrugerrådet Tænk sat gang i en kampagne for at gøre opmærksom på passagerenes rettigheder.

For flyselskaberne er for dårlige til selv at informere om, hvilke rettigheder man har som passager.

- De fleste mennesker har oplevet fly, der er forsinket eller aflyst, men de ved ikke, hvilke rettigheder, de har.

- Flyselskabet har ikke informeret om det, og i de fleste tilfælde, har de heller ikke fået noget fra flyselskabets side, siger Vagn Jelsøe, der er Forbrugerrådet Tænks vicedirektør.

Som et led i kampagnen er Forbrugerrådet Tænk er her til morgen i Aalborg Lufthavn for at dele oplysningsmateriale ud til passagererne.