Dansk Supermarked er kommet ud af 2013 med en øget omsætning, der landede på 56,9 milliarder kroner mod sidste års 55,6 milliarder kroner.
Det fremgår af årsregnskabet for 2013 hos detailhandelskoncernen.
Væksten hos Dansk Supermarked i 2013 var primært drevet af et øget salg i Netto, der er kendt for symbolet med den gule, skotsk terrier.
Mere discountsalg
De to andre butikskæder, Føtex og Bilka, oplevede et stabilt salg på trods af de fundamentale udfordringer i supermarkedssegmentet i Danmark.
Det danske marked for dagligvarer voksede med en procent i 2013, lyder det fra detailhandelskoncernen. Udviklingen på detailmarkedet i Danmark var præget af et fortsat skift mod øget handel i discountsegmentet på bekostning af supermarkederne.
Mærsk sælger ud
I januar 2014 meddelte den danske rederigigant A.P. Møller-Mærsk, at det ville sælge hovedparten af sin ejerandel i Dansk Supermarked til Salling-fondene.
Ifølge Dansk Supermarked vidner regnskabet for 2013 vidner om Dansk Supermarkeds solide fundament for at blive en selvstændig virksomhed med Salling-fondene som majoritetsaktionær.
/ritzau/