Natten til lørdag kom de sidste 1.145.614 danskere med på Digital Post, og det betyder, at stort set al post fra det offentlige ikke længere ryger gennem brevsprækken, men bliver sendt digitalt.
Og den proces er gået helt uden problemer.
- Det er gået godt. Vi har simpelthen fået oprettet en digital postkasse til de 1,1 millioner danskere, der manglede, og nu er de alle sammen oprettet i Digital Post, siger Louise Kampmann, teamleder i Digitaliseringsstyrelsen.
Svært for dem, der ikke er "supersystematiske"
Den post, du fremover skal åbne og læse på computeren, er for eksempel indkaldelse til sygehuset, meddelelser om pension, SU-meddelelser, ændring af boligstøtte, pladsanvisning til daginstitution, inddrivelse af gæld med mere.
Meningen er, at det fremover skal være lettere at få styr på sine vigtige papirer.
Søren Skaarup, som er ph.d.-stipendiat på Syddansk Universitet og forsker i, hvad digitalisering og centralisering betyder for borgerne, er dog bekymret for, om alle får læst deres digitale post.
- Jeg er mest bekymret for de grupper i befolkningen, der af den ene eller anden grund ikke har en struktureret hverdag og ikke er super-systematisk skruet sammen oppe i hovedet, siger han til Jyllands-Posten.
Det er ikke al post fra det offentlige, der sendes digitalt med det samme. Du skal derfor stadig tjekke din papirpost, skriver Digitaliseringsstyrelsen på deres hjemmeside.