- Nogle tweens er ret sofistikerede, så de falder ikke for det første og det bedste. Flere er meget dygtige til at følge forbruget i dag, og de er meget mærkebevidste. Jeg tror, at de bliver hammerdygtige forbrugere, når de bliver voksne.
Sådan beskriver Tessa Gjødesen, chefkonsultent ved Syddansk Universitet og tidligere forsker i børn og brands, den voksende tween-tendens.
Hun forklarer, at tweens i den grad er bevidste om, præcis hvilke mærker de vil iklæde sig, signalværdien i alle brands og kvaliteten af dem. Det viser sig især på ønskesedlerne, hvor alle ønsker enten er beskrevet meget detaljeret eller er erstattet med ordet "penge".
Tendensen er ikke gået modebranchen ram forbi. Flere selskaber satser på den unge målgruppe, der med kvalitetsbevidste øjne iklæder sig det nyeste og smarteste.
Men er det for tidligt at lægge barbiedukken og racerbilen på hylden og i stedet bruge penge på smartphones og mærketøj, når man er mellem 8 og 12 år gammel?
Skriv din mening her på siden.